Geforce4 ti4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
He samen,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb net een nieuwe vga kaart gehaald (asus v9280 video suite)met agp8X, nu heeft mijn mobo (een asus p4t533) ondersteuning voor max. agp4x. Geen prob aangezien de vga kaart ook ondersteuning heeft voor agp4X, zelfs voor agp1x en agp2x. Nu wil mijn pc maar niet booten met de nieuwe vgakaart, Ook niet na een flash met de laatste bios, (de laatste update zou het probleem met booten met gf4 kaarten verhelpen) nou ik heb het nog steeds, rara hoe kan dit....????
Steve, ik weet dat jij hetzelfde mobo hebt als mij, zou je mij kunnen vertellen welke videokaart je er op hebt runnen?
Alvast bedankt. Groeten Owen

Hier even een lijstje van me met mogelijke oplossingen:

Blaas als eerst de nieuwe videokaart even goed schoon van stof, en blaas het AGP slot even goed leeg. Druk de videokaart er daarna goed in. Test even of hij boot.

Reset je bios eens. Dit kan je doen door een jumper op je moederbord te gebruiken, de juiste staat wel in je handleiding. Je kunt dit ook doen door de batterij er een tijdje uit te halen.

Ook de opties 'Fastwrites' en 'Sideband Adressing (SBA)' kunnen voor veel problemen zorgen. Schakel deze opties uit (scheelt erg weinig in snelheid) en kijk of het helpt.

Had je eerst een PCI videokaart en nu een AGP of anders om? Dan moet je in je bios instellen dat hij als eerst naar een PCI of AGP kaart gaat zoeken. Want als er ingesteld staat dat hij naar PCI moet zoeken en er zit een AGP in werkt het hoogstwaarschijnlijk niet.

Heb je een VGA onboard? Zorg dat deze disabled staat als je er een losse (PCI/AGP) videokaart in hebt. Dit kun je doen in je bios, het staat meestal onder "integrated perhipals".

Het kan ook zijn dat je voeding het niet trekt. Heb je een redelijk zwakke voeding en een videokaart gekocht die veel neemt? Dan zou ik als eerst maar eens gaan kijken voor een nieuwe voeding.

Verander de AGP aperture size eens. Dit kun je in de bios doen. Het moet ongeveer de helft van je interne geheugen zijn.

Zet de AGP rate in je bios eens wat lager, dus bijvoorbeeld van 8 naar 4 of van 4 naar 2.

Piept je PC ook tijdens heb opstarten? Zoja, kijk eens in de handleiding van je moederbord wat dit betekent. Meestal verteld het wel wat er aan de hand is.

Gaat de fan van je videokaart wel aan? Extreme warmte van de core van de videokaart doet een PC gemakkelijk crashen. Verder altijd even testen met de kast open als je pc een slechte airflow heeft. Desnoods zet je een kamerkoeler naast je open PC.

Zorg ervoor dat er geen kaart direct onder je AGP slot zit, dit ivm IRQ problemen.

Flash het bios van je mobo eens. Soms word een videokaart eerst niet ondersteund, maar is dit met een latere BIOS versie opgelost. Biossen kun je wel vinden op de site van de fabrikant van je moederbord,

Als het nu nog niet werkt lijkt het er sterk op dat er iets niet meer helemaal correct werkt. Probeer als eerst de videokaart in een andere PC. Werkt de videokaart daar wel probeer eens een ander moederbord in je pc, het kan ook zijn dat je AGP slot stuk is gegaan.

Het gross had ik al gedaan, zoals cmos clearen, bios instellingen naar min. zover het kan, kan namelijk alleen de agp aperture size instellen en ik kan uswc of uw (of zoiets) kiezen, niet wetende waar dit laatste precies voor dient. Ik heb al een bios update gedaan, het pci slot onder de agp is vrij, Ik had eerst ook een agp kaart, ik heb geen vga onboard.Mijn fan op de agp kaart draait. Mijn mobo zelf geeft de volgende melding met post reporter, system failed vga test, in het boekse van de mobo staat daar de volgende uiteg bij: Install a PCI VGA card or a 1.5V agp card, check if the card is not defective. Nou hij is net nieuw dus kapot lijkt hij me niet:evil:, kan dit niks te maken hebben met dat 1.5 V?? Zoals in de eertse post van mij, staat al dat ik de bios naar nieuwste versie geflashed heb, hij had zelfs bij de update erbij staan dat de laatste update problemen verhielp met GF4 kaarten. Nou bij mij niet echt....
Mijn water (hier op tafel in een glas) denkt toch dat het wat te maken heeft met die 1.5V, maar het lijkst me vreemd, aangezien de meeste agp kaarten echt wel downward compatible zijn, m.a.w. werkt wel nog met oude apparatuur.
Heeeelp, ik weet het echt niet meer en wordt gek, heb nieuwe videokaart maar kan er geen **** mee.:mad:

Laatst bewerkt:
Nieuwe kaarten (die jij dus hebt) zijn 1.5v, en je moederbord ook. Dus ik vind die foutmelding erg vreemd..

Nou begin ik echt te twijfelen, ik zie hier toch in het boekje staan van de videokaart: make sure that the power supply of your motherboard can provide enough electrical current on the 3.3v lead to maintain normal operation (of wordt hier echt specifiek op de voedingaansluiting gesproken en niet over de v van het agp slot, dus in theorie zou di emoeten werken, dan is mischien de kaart toch gaar. Hij doet het namelijk ook niet op een oude p3 450Mhz. Die heeft dan ook agp maar daar wil die ook niet booten, ik dacht vanwege daT dat agp poort op die p3 450Mhz ook geen 3.3V ondersteuning had.....?!?! Maar met die redenatie zit ik dus fout volgens jou?

Edit: Inderdaad heb het nog eens ergens anders zitten kijken en het blijkt inderdaad niks met dat agp voltage te maken hebben. Nu kan het in mijn ogen twee dingen zijn, 1 de kaart is tijdens bezorging kaduk geraakt of 2. de aperture size is nog niet helemaal goed, maar dat ga ik zo uitproberen, maar dan moet ik als het het eerste is nog een tijdje wachten (ruilen duurt helaas ef), wil gamen, wil gamen, :mad:
Alvast bedankt voor je uitleg :)

Laatst bewerkt:
Vroeger gebruikten ze 3.3v, maar vanaf AGP 4x is dat 1.5 v.

Jouw moederbord en die kaart zouden eigenlijk perfect samen moeten werken. Ze zijn beide redelijk nieuw en ondersteunen beide 1.5v perfect. Maar op één of andere manier willen ze fouten maken met 3.3v.. Ik zou zo snel geen oplossing zien.

Je kunt ook eens vragen of je de kaart mag omruilen voor een ander merk Geforce 4 Ti.

Ik denk ook dat ik hem inderdaad ruil tegen een nieuwe, ik ga hem vanavond waarschijnlijk nog bij iemand anders in het systeem gooien om te kijken of die het daar ook niet doet, als die het dus niet doet dan is die gaar, das overduidelijk, maar als die het wel doet dan ga ik kijken naar een andere kaart (ga niet wachten op een bios update om het te verhelpen, dat zou 1006 eigenlijk al gedaan moeten hebben volgens de bios beschrijving, namelijk het probleem met gf4 oplossen, maar dat hielp niet veel bij mij), mischien een ti4600 ofzo. Enige aanraders hier...??
Had trouwens de aperture size nog vergroot, maar ook met die vergroting nog steeds de melding system failed vga test. Terwijl ik echt van alles geprobeerd heb. Nu kan volgens het boekje dus ook de kaart gaar zijn, en ik denk persoonlijk dat dit het ook is. Wat zou het anders nog kunnen zijn, ik heb al het denkbare al gewijzigd/geprobeerd maar nee, geen beeld, wel een boot soms zonder foutmelding maar nooit beeld. :(
In ieder geval wordt het nog effe door*****n met de geforce2 mx, ja zielig voor een p4 ik weet het, maar don't blaim me, blaim asus.

Laatst bewerkt:
Als ik nu voor een nieuwe kaart zou gaan, zou ik voor een Radeon 9500 pro of Radeon 9700 gaan.

En als ik vragen mag waarom dan geen nvidia van rond dezelfde prijsrange??
Heb zelf alleen maar ervaring met nvidia kaartjes dus nog nooit met een radeon gespeeld.
Alvast bedankt en de nvidia kaart gaat morgen terug, dus voor die tijd moet ik een keuze gemaakt hebben. Hopelijk heb ik de nieuwe kaart dan voor vrijdag...

Het is toch weer een geforce 4 ti4200 geworden, maar nu de v9280-S, dit is een wat snellere versie van de ti4200 lijn. Met koperen koeling, en ook koeling aan de achterkant (voor de memmetjes)
Dus ja, die radeon ervaring wacht dan maar nog effe op zich. Heb gewoon wat meer vertrouwen in NVIDIA, hoor daar toch wat betere verhaaltjes over. Dus ja maar ieder zijn eigen mening, no offense
Ik krijg het kaartje waarschijnlijk pas over een week, maar zal dan wel nog effe een post doen met me bevindingen.
In elk geval al bedankt voor je hulp en game ze!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan