Geforce6600 vs radeon9800

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiempie

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
hallo

nog ff een vraagje welke van deze 2 kaarten vinden jullie beter ?
de Geforce6600GT of de radeon9800 pro
en is dan 512 mb geheugen genoeg ?

Tieme

De 6800Gt (volgens mij bedoel je die) is beter dan een radeon 9800 pro. En over je hoeveelheid ram, dat maakt op zich niet veel uit, het hangt er vanaf wat je met je pc gaat doen. 512 mb is standaard.

6600

bedankt voor je reactie,
maar,
ik bedoelde toch echt de GeForce6600GT
en ik was van plan spellekes te gaan spelen, half-live2 doom3, halo, unrealtournament enz

Oh, ik heb het even opgegoogled. Die kaart is alleen handig als je een moederbord hebt die ondersteuning bied voor PCI-Express.
Weet je toevallig of je een moederbord hebt die daar ondersteuning voor heeft?

ff kijken ik heb een Gigabyte MB K8VT800 AMD64 moederboard

Volgens mij hebben op dit moment alleen intel moederborden alleen nog PCI-E. Maar ik heb het nog even gegoogled, en helaas, er zit geen PCI Express op jou moederbord. Niet dat het veel uitmaakt, op dit moment merk je nog niet zo heel veel verschil. Dus ga voor die Radeon 9800pro, tenzij je nog een andere AGP kaart hebt gezien natuurlijk:D

De 6600GT is een PCI-E kaart. Deze heeft een ander slot dan een AGP kaart. Een PCI-E kaart kun je dan ook niet in een AGP slot stoppen of andersom.

dus het hele verhaaltje gaat zowiezo niet door ?
en dat geld voor alle g-force kaarten? dus ook voor de 6800

dus het hele verhaaltje gaat zowiezo niet door ?
en dat geld voor alle g-force kaarten? dus ook voor de 6800
dus kan ik beter een ander moederboard kopen?

Nee dat geld niet voor de 6800 reeks. Dat zijn gewoon AGP kaarten. Het geld tot nu toe alleen voor de 6600 reeks als het goed is.
Je hoeft geen ander moederbord te kopen, omdat de prestatieverschillen nu werkelijk nihil zijn.

alleen zullen er op een gegeven moment geen agp-kaarten meer geleverd worden, maar alleen nog maar pci-e kaarten.

Aangezien er nu zelfs nog pci-videokaarten geleverd worden (wat weer de voorganger van de agp was), zal dit waarschijnlijk nog een tijdje duren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan