Gegegevens uit meerder tabellen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDummy

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2015
Hoi,

Ik ben nieuw in Access en aan het leren, dus hier gaat 'ie.

Ik heb twee tabellen. Hiervan wil ik de data die in het ene veld van tabel 1 staat samenvoegen met de data van het andere veld in tabel 2. Dit moet worden samengevoegd op een formulier die autmatisch wordt ingevuld wanneer een waarde uit tabel 1 (UNNO) wordt gekozen. opmerking: tabel 1 vormt het uitgangs punt en zoals je ziet zijn er voor UNNO geen unieke waarde. De combinatie UNNO en Variant (in tabel 1) maken het uniek en deze combinatie moet worden opgezocht in tabel twee. Hier zit dus de overeenkomst.

Wanneer dit klaar is dan moeten de velden Proper Shipping Name (tabel 1) en qdt(tabel 2) aan elkaar gekoppeld worden en worden weergegeven in het besturingselement die op het formulier staat.

Zoals je ziet heet UNNO van tabel 1 niet hetzelfde verloop vwb nummering als tabel 2.

Heb iets geprobeerd met relaties en queries maar kom er niet uit.

Ik hoop dat duidelijk is.

Naamloos.jpgNaamloos.jpg

De voorbeeld bestanden vind je in het 1e topic (Belangrijk: Vragen, Opmerken, Reacties en Tips voor de Access cursus ) van het Acces forum.

Laatst bewerkt:
dan maak je een query met daarin de data van beide tabellen.
vanuit deze query maak je dan het formulier

En hoe wil je de tabellen aan elkaar koppelen in deze query. Je zult toch echt eerst een goede tabellenstructuur moeten opzetten om een query te kunnen bouwen die de juiste gegevens genereerd.

ik denk dat hij ze wil koppelen via het veld UNNO.
hij kan beter een id plaatsen, dat maakt het eenvoudiger