• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegensvalidatie wordt niet bijgehouden na opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
beste collegas

in een vrij groot bestand plaatste ik in een kolom een gegevensvalidatie mogelijkheid ( dropdownlist). Deze werkt zoals het hoort en de daaraan gekoppelde linken zoals
vertikaal zoeken gaan ook .
Ecchter wanneer ik het bestand opsla en daarna terug open is de gegevensvalidatie niet meer mogelijk en moet ik die opnieuw ingeven. Daar het hier gaat om 15 tabbladen met verschillende rijen is dit niet erg handig.
bestaat er hiervoor een oplossing

alvast dank

Gremia,

Op "Worksheet.nl" staat een zelfde vraag, is die ook van je?
Zo niet kijk dan even daar, op de 2e pagina.
Daar heeft "HSV" een macro gemaakt, kijk of het wat voor je is.

Beste

dank voor het snelle antwoord.
de vraag op het ander forum " Worksheet.nl" is echter niet van mij. Ik bekeek het echter wel maar vind de aangegeven Macro In dat bestand niet terug en kan dus ook niet nakijken wat er gebeurd.
Tevens weet ik niet waar ik de Macros inschakelen kan aanpassen en of dit wel nodig is daar ik reeds een paar macros bijplaatse en liet draaien.

Ondertussen heb ik het bestandje aangepast en macros inschakelen toegestaan - bestand opgelagen onder excel met toelating van macros.

Alvast dank voor al de info en hulp .:thumb:

grema

Laatst bewerkt:
Gremia,

Op "Worksheet.nl" staat een zelfde vraag, is die ook van je?
Zo niet kijk dan even daar, op de 2e pagina.
Daar heeft "HSV" een macro gemaakt, kijk of het wat voor je is.

Link graag, dan moeten wij niet zoeken :)

@grema
Een macro heb je hiervoor niet nodig.
Normaal moet die "data validation" blijven bestaan bij afsluiten.
Kan je een afgeslankte versie van je bestand posten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan