Gegeven van keuzelijst naar tabel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
otafish,

Kan je mijn voorbeeld eens even aanpassen, want ik begrijp niet goed wat je bedoeld.

Dank U

Mvg,
Patrick

Ik heb je db nog eens goed bekeken, en er een hoop aan veranderd, want je opzet is eigenlijk onbruikbaar.... Niet alleen gebruik je voor getalvelden de gegevenstypen Tekst en Numeriek door elkaar, wat uiteraard niet gaat werken als je berekeningen wilt maken, je hebt ook prijsvelden de ene keer Valuta gemaakt (Top natuurlijk!) maar ook weer Tekst (?) Dus als je een numeriek veld Aantal gaat vermenigvuldigen met een tekstveld Prijs, dan kun je wel nagaan wat er gaat gebeuren...

Wat ik nog veel erger vind, is dat je een tabelstructuur hebt die niet deugt: hij is vermoedelijk rechtstreeks uit Excel naar Access vertaald, want zo ziet het er uit... In één tabel zowel de Klantgegevens, de Ordergegevens en de OrderArtikel gegevens, is vragen om moeilijkheden. Ik heb (veel bloed zweet en traantjes ;) ) de tabellen zo goed en zo kwaad als het gaat gesplitst, zodat je nueen werkbare situatie kunt gaan maken. Ik vermoed dat je queries ook de prullenbak in kunnen, je fomulieren kunnen dat in ieder geval wel. Maak eerst een formulier Orders, op basis van Klanten en Orders, en hang daar een subform aan voor de verschillende OrderRegels. Doordat er nu geen vaste blokken meer zijn, is het aantal artikelen dat besteld wordt niet meer gelimiteerd tot 4. Of, zoals je van plan was, tot 15. Ik gruwel al bij de gedachte... En omgekeerd: als iemand maar één artikel bestelt, is er ook maar één blok met velden gevuld. Kortom: het begint op een database te lijken :)

Je zal zien, dat je berekeningen straks ook als een zonnetje gaan lopen, zonder toeters, bellen en andere fratsen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan