• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens automatisch in een lijst plaatsen met behulp van een makro

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielswo

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Ik heb een Excel sheet waarin scores van medewerkers worden bijgehouden. De sheet bevat onder andere de volgende informatie:

- Datum score (handmatig invullen)
- Naam medewerker (handmatig invullen)
- Score (Uitkomt van een formule)

Nu wil ik dat deze cellen met behulp van een Makro op een ander tabblad in een lijst worden geplaatst.

Moeilijkheden die ik hier bij heb:

- Hoe zorg ik er voor dat de Makro de 3 bovenstaande gegevens op een schone regel zet?
- Hoe zorg ik er voor dat hij voor wat betreft de score de uitkomst van de formule kopieert en niet de formule zelf?

Hulp uiteraard zeer gewaardeerd!

MVG Niels

aanvulling

Ik heb een vereenvoudigde versie van de sheet die ik gebruik toegevoegd. Het is de bedoeling dat vanuit blad 1 de gegevens middels een macro naar blad 2 aan het einde van de lijst worden toegevoegd. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Niels

Bijlagen

Als je op blad1 dezelfde indeling aanhoudt als op blad 2, dus Naam medewerker, datum en score als kolomkoppen naast elkaar, dan doet de volgende macro het werk:
Code:
Sub Doorvoeren()

With Sheets("Blad2")
Sheets("Blad1").Range("A2,B2,C2").Copy .Range("A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
End With
End Sub

Code is door WiGi in dit topic geplaatst.

Als je op blad1 dezelfde indeling aanhoudt als op blad 2, dus Naam medewerker, datum en score als kolomkoppen naast elkaar, dan doet de volgende macro het werk:
Code:
Sub Doorvoeren()

With Sheets("Blad2")
Sheets("Blad1").Range("A2,B2,C2").Copy .Range("A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
End With
End Sub

Code is door WiGi in dit topic geplaatst.

Deze makro pakt de verkeerde cellen. Als ik de cellen die hij moet kopiëren wijzig, plakt hij ze niet meer in de juiste cellen.

Hoe hij het wel doet is als volgt:

Sub Doorvoeren()

With Sheets("Blad2")
Sheets("Blad1").Range("B1").Copy .Range("A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
Sheets("Blad1").Range("B2").Copy .Range("B" & .Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
Sheets("Blad1").Range("B3").Copy .Range("C" & .Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)

End With
End Sub

Alleen dan pakt hij niet de uitkomst van CEL B3, maar de formule en dat wil ik niet.

gr Niels

Zo moet het wel goed gaan

Code:
Sub Doorvoeren()

With Sheets("Blad2")
Sheets("Blad1").Range("B1").Copy 
Range("A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Sheets("Blad1").Range("B2").Copy 
Range("B" & .Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Sheets("Blad1").Range("B3").Copy 
Range("C" & .Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

End With
End Sub

Vereenvoudigde macro

Code:
Sub Doorvoeren()
With Sheets("Blad2")
Sheets("Blad1").Range("B1:B3").Copy
Range("A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, [COLOR="Red"]Transpose:=True[/COLOR]
End With
End Sub

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan