Goedemiddag,
Ik doe regelmatig een stukje administratie voor een kennis.
Hij stuurt mij gegevens op in excel. Ordernr. / Klantnr. / Artikelnr. etc.
Dit bestand moet ik telkens handmatig aanpassen, want wat bij hem klant 1 is zal bij mij zomaar 52 kunnen zijn. Dit geld ook voor de artikelnrs.. lang verhaal.
Ik wil dus graag een lijst maken met zijn nummers | mijn nummers.
Als hij mij dan zijn bestand stuurt kan ik met een druk op de knop zijn nummers om zetten naar de mijne.
Verder dan een macro maken en alle gegevens zoeken vervangen kom ik niet,
Dit zal ik dan voor alle nummers moeten doen, en zodra er een nieuwe bij komt moet ik die handmatig toevoegen.
Ik ben totaal niet handig met Excel, maar er moet toch een manier zijn om dit sneller te doen? Dat ik alleen maar nummers aan de lijst hoef toe te voegen?
Ik hoop dat ik het duidelijk verwoord heb en dat iemand mij de juiste richting op kan sturen.
Alvast bedankt
Groet Luuk
Ik doe regelmatig een stukje administratie voor een kennis.
Hij stuurt mij gegevens op in excel. Ordernr. / Klantnr. / Artikelnr. etc.
Dit bestand moet ik telkens handmatig aanpassen, want wat bij hem klant 1 is zal bij mij zomaar 52 kunnen zijn. Dit geld ook voor de artikelnrs.. lang verhaal.
Ik wil dus graag een lijst maken met zijn nummers | mijn nummers.
Als hij mij dan zijn bestand stuurt kan ik met een druk op de knop zijn nummers om zetten naar de mijne.
Verder dan een macro maken en alle gegevens zoeken vervangen kom ik niet,
Code:
Columns("F:F").Select
Selection.Replace What:="1", Replacement:="52", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
Dit zal ik dan voor alle nummers moeten doen, en zodra er een nieuwe bij komt moet ik die handmatig toevoegen.
Ik ben totaal niet handig met Excel, maar er moet toch een manier zijn om dit sneller te doen? Dat ik alleen maar nummers aan de lijst hoef toe te voegen?
Ik hoop dat ik het duidelijk verwoord heb en dat iemand mij de juiste richting op kan sturen.
Alvast bedankt
Groet Luuk