• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens automatisch verplaatsen naar een ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

cox00077

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
36
Ik heb voor een bedrijf een (concept) factuur gemaakt in Excel (2007).
Met behulp van dit concept worden de rekeningen voor de diverse klanten gemaakt.
Nu wil ik dat diverse gegevens uit de factuur automatisch verplaatst worden naar een ander bestand, waardoor een overzicht ontstaat met daarin de naam van de crediteur, de datum verzending van de rekening, het bedrag van de rekening enz.

Hoe realiseer ik dit?

Alvast bedankt voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
Onderstaande macro kan je aanpassen naar wens om de gegevens te kopieëren. Mijn vraag is echter wat je verstaat onder automatisch ? Je kan hem starten met een knop, na het invullen van een bepaalde cel, na een bepaalde tijd, enz. Laat iets weten of dit je verder helpt.

Code:
Sub Overbrengen()
    Application.ScreenUpdating = False
    Dim wsFrom As Worksheet, wsTo As Worksheet
    Workbooks.Open ("D:\Mijn documenten\Zaak\Faktuur\Factuurlijst.xls") 'Doelbestand
    ThisWorkbook.Activate
    Set wsFrom = Workbooks("Faktuur.xls").Worksheets("Faktuur") 'Bronwerkblad
    Set wsTo = Workbooks("Factuurlijst.xls").Worksheets("Lijst2008") 'Doelwerkblad
        With wsFrom
            .[B8].Copy
            wsTo.Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
            .[H8].Copy
            wsTo.Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
            .[H11].Copy
            wsTo.Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
            .[H47].Copy
            wsTo.Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
            .[H46].Copy
            wsTo.Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Offset(1).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
        End With
    [A1].Select
    Application.ScreenUpdating = True
    Workbooks("Factuurlijst.xls").Close SaveChanges:=True
End Sub

Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
Beste cox00077 ;)

Kijk eens naar de volgende topic.

Dit gaat over een klein bedrijfje dat allemaal zijn bestanden op 1 blad plaatst.
D.m.v formules worden de gegevens gesplitst over andere werkbladen.

Zou dit geen uitkomst zijn voor jou.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Er bestaat ook (gratis) factureer software, die doet alles automatisch en is volledig aanpasbaar. Ik gebruikt het zelf ook, het programma heet "WsFactuur".
 
Helaas heb ik 0,0 verstand van macro's , misschien is er nog een andere mogelijkheid om bepaalde gegevens uit de factuur op te slaan naar een ander werkblad ic verzonden
Voor het gemak heb ik de factuur bijgevoegd.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Concept Factuur bewerk.xls
    100 KB · Weergaven: 48
Hier kan je mee starten

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Kopie van ConceptFactuur.zip
    35,9 KB · Weergaven: 33
Wegschrijven naar een ander bestand

Het is me gelukt om de gegevens naar een ander werklblad weg te schrijven.
Maar nu wil ik toch dat deze gegevens naar een ander bestand worden weggeschreven.

Hoe realiseer ik dat?

Ik heb het oorsronkelijke bestand en het bestand waar de gegevens naar toe geschreven moeten worden bijgevoegd.

Alvast bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Bartels.xls
    89,5 KB · Weergaven: 31
  • Overzicht.xlsx
    15,6 KB · Weergaven: 33
Probeer deze eens. Je moet nog enkel het pad aanpassen naar het doelbestand.

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Bartels.xls
    87,5 KB · Weergaven: 48
  • Overzicht.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 42
Toch een domme vraag....!

Het lukt me niet. Ik heb zoals je aangaf het pad veranderd, maar krijg als ik op de knop overbrengen klik telkens een foutmelding.

Het probleem zou in het pad zitten!! Wat is daar fout aan......

Workbooks.Open ("C:\Mijn documenten\Zaak\Bartelssloten\Overzicht.xlsx") 'Doelbestand

Misschien doe ik iets heel doms, maar ik zie het niet!
 

Bijlagen

  • Bartels.xls
    58,5 KB · Weergaven: 61
  • Overzicht.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 45
Ik zie het ook niet. Absoluut zeker dat padnaam correct is ? (Letter meer of minder, juiste harddrive, spatie, oid ?). Heb het hier nog eens getest en werkt zeer vlot.
Heb jouw pad volledig nagebouwd en werkt perfekt dus moet het toch ergens in de schrijfwijze zitten.

Mvg

Rudi
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Rudi,

"t is gelukt...toch een fout in het pad!!!!

Nogmaal bedankt voor alle hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan