• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens automatisch vullen na invullen van nummer

Marcodennis

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2016
Berichten
31
Goedendag.
ik wil doormiddel van een klant nummer in te vullen, of te selecteren uit de lijst in een userform de bijbehorende gegevens automatische laten vullen. deze gegevens staan op een 2de tabblad(Gegevens).
Zodra dit gebeurt is, deze gegevens automatische overnemen als er in het userform op de knop 2e pagina geklikt word.
Bijgevoegd een voorbeeld bestand, wie kan we hier verder in helpen.
ik hoop op een passende oplossing.
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    24,4 KB · Weergaven: 7
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • test (71).xlsm
    30 KB · Weergaven: 6
bedoel je zoiets?
nee zo bedoelde ik het niet, het dropdown menu is weg, dat is nu dan een aparte lijst geworden, ik heb juist een dropdown gemaakt zodat je daar zelf het nummer kan invoeren en zo dan dus het klant nummer pakt, nu is het een aparte lijst geworden, en dat is in mijn daadwerkelijke lijst geen optie gezien dat meet dan 2000 adressen zijn.
tevens is het 2de scherm wat ik er in gemaakt had weg, en die is wel belangrijk dat daar de gegevens ook in komen te staan, dit gezien in mijn daadwerkelijke bestand een apart formulier in heb gemaakt.
 
Wat je met die 2° userform wil bereiken is mij een groot raadsel;

Of je nu een nummer kiest in een listbox of een combobox blijft toch eender alleen heb je in een listbox een beter overzicht.
 

Bijlagen

  • test (73).xlsm
    32,9 KB · Weergaven: 7
Wat je met die 2° userform wil bereiken is mij een groot raadsel;

Of je nu een nummer kiest in een listbox of een combobox blijft toch eender alleen heb je in een listbox een beter overzicht.
in mijn eigen bestand heb ik in het 2e userform een afhaal opdracht gemaakt, die alleen de noodzakelijke dingen overneemt die belangrijk zijn, niet alles wat op mijn eigen 1e userform staat moet over gezet worden naar de 2e namelijk, vandaar.
ik probeer nu jou code in mijn eigen te monteren, maar daar krijg ik een fout(Fout 381 tijdens uitvoering: kan de eigenschap list niet verkrijgen. ongeldige index voor eigenschappenmatrix) als ik een nummer intoets, als ik het selecteer gaat het wel goed,
welke code verteld nu welke tekst in het juiste vak moet komen?
Ik probeer namelijk te snappen wat er gebeurt alleen kom ik daar niet helemaal achter
 
uitleg in de code, code gebruiken die je niet begrijpt is altijd gevaarlijk.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan