• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens cellen kopieëren n.a.v. code naar cellen in ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dzjiepie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik heb het forum geraadpleegd maar kan geen oplossing voor mijn probleem vinden. Misschien staat het er wel maar ik snap helaas niets van macro's en dat soort zaken.
Mijn probleem is het volgende.
Ik heb zelf een boekhoudprogramma in elkaar geknutseld. Dat werkt op zich prima en maakt onder andere totalen en doorverwijzingen naar kolommen en andere werkbladen. Ik moet de ingevoerde gegevens uit het debet/credit overzicht echter nog steeds handmatig (kopieëren) overzetten naar het debet of credit werkblad.
Wat ik nu nog wil is het volgende.
Op het eerste werkblad (Debet credit) wil ik gegevens invoeren als datum, onderwerp, afschriftnummer, code, debetbedrag en creditbedrag.
Aan de hand van een in te voeren code (gewoon getallen) moeten de gegevens gekopieëerd en verdeeld worden naar hetzij het debet werkblad hetzij het credit werkblad en dan wel op de eerstvolgende vrije regel.
Ongetwijfeld kan dit met een ingewikkelde formule of andere oplossing. Mijn oplossingen werkten tot nu toe in ieder geval niet
Ik ben reuze benieuwd of het uberhaupt kan en hoe ik dit kan realiseren.

alvast bedankt
Dzjiepie

Hallo beste mega senior :)
Dank je wel voor je reactie.

Mogelijk dat de oplossingen genoemd in jouw link inderdaad gaan doen wat ik graag wil maar, ik zie in die oplossingen nog niet de mogelijkheid dat er naar aanleiding van een ingevoerde code op blad 1 een scheiding in de gegevens gemaakt wordt waardoor de gegevens van een aantal cellen op een regel van blad 1 naar onderscheidelijk een aantal cellen op de eerstvolgende vrije regel van blad 2 of 3 gekopiëerd worden.

Mijn functie zou bijvoorbeeld moeten zijn:
als op blad 1 in cel E4 code 21 ingevoerd wordt moeten de gegevens van blad 1, cellen A4 t/m D4 gekopiëerd worden naar blad 2, eerstvolgende lege regel in kolom A t/m D
als op blad 1 in cel E4 code 22 ingevoerd wordt moeten de gegevens van blad 1, cellen A4 t/m D4 gekopiëerd worden naar blad 3, eerstvolgende lege regel cellen A4 t/m D4, enz enz en dat met circa 24 verschillende codes.
De functie zou ik bij iedere regel dan in bijvoorbeeld een voor de rest lege kolom F in moeten voeren, naar ik aanneem op blad 1. En dan per regel een andere verwijzing van de broncellen naar de te kopieëren cellen. Regel 4 de betreffende functie, regel 5 enz enz.
Misschien ben ik een beetje lang van stof maar zo kan ik het beste uitleggen wat ik bedoel.

Of zou ik een hele andere opzet moeten kiezen door bijvoorbeeld een database te koppelen aan excel, waarbij vanuit de database de gegevens naar verschillende excel werkbladen gekopieëerd worden afhankelijk van de ingevoerde code. Dus aan de hand van de ingegeven code op de kaarten van de database de gegevens kopieëren naar specifieke cellen op een specifiek werkblad van excel?

Laatst bewerkt:
Blijf in Excel.

met VBA
als in cel E4: 21
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  if Target.address = "$E$4" then [A4:D4].copy sheets(target.value-19).cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1)
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan