Gegevens Combo Box gebruiken in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

milovanriel

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Ik heb een form "klanten" waar ik een combobox heb gemaakt met waarden die de combo box moet gaan opzoeken in een andere tabel "producten". De resultaten van deze lookup moet hij in het veld opslagen "besteld" dat zich in de tabel van "klanten"bevindt. in de form werkt dit prima. Ik kan een een product opzoeken zoals bloedworst en dan komt dit mooi in de combo box te staan. Nu zie ik dat in de tabel "klanten" er een cijfer wordt geplaatst in plaats van het effectieve artikel dat ik had geselecteerd. Op zich heb ik daar geen problemen mee buiten het feit dat als ik een rapport maak ik ook het cijfer krijg in dat veld terwijl ik het liefst dat artikel had gehad dat ik via de Combo box had geslecteerd.

Hoe zorg ik ervoor dat in mijn rapport terug het artikel "bloedworst" komt in plaats van een 1 of 4?

groeten

Door in de Recordbron van je rapport een query te gebruiken die de gegevens zowel uit Klanten haalt als uit Producten. Als het goed is, heb je Producten al aan Klanten gekoppeld via het veld [Besteld] (overigens klinkt dat niet bepaald logisch, maar je zult daar wel een reden voor hebben ;) )
In die query gebruik je dan niet het veld [Besteld] uit Klanten, want daar staat inderdaad het nummer in, maar het veld [Productnaam] uit de tabel Producten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan