MayNiak666
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2003
Hallo Denktank,
Na het Else statement gaat de code verder met het verwerken van de gegevens in het betreffende werkblad. Dit verwerken gaat prima, alleen het controleren van de gegevens werkt niet zoals het hoort. Waarschijnlijk door een onjuist gebruik van OR? Ik las in de help-functie van Excel VBA dat OR kan worden gebruikt om 2 expressies te vergelijken, en ik heb er een paar meer... Naar mijn idee was het zo dat bij gebruik van OR geen beperkingen waren aan het aantal expressie's en is het zo dat, zodra 1 van de expressie's TRUE oplevert, de gehele vergelijking TRUE is. Hoe kan ik dit controlestukje op een slimme manier herschrijven, zodat het werkt zoals het zou moeten? Alvast bedankt :thumb: voor het meedenken..
gr. René
Code:
' Voor het archiveren een aantal gegevens controleren
' op correcte invoer van gegevens
Dim Db As Worksheet
Set Db = Worksheets("Dashboard")
If Db.Range("F9").Text = "Fout" Or Db.Range("F11").Text = "Fout" Or Db.Range("F12").Text = "Fout" _
Or Db.Range("F18").Text = "Fout" Or Db.Range("F20").Text = "Fout" Or Db.Range("F21").Text = "Fout" _
Or Db.Range("N9").Text = "Fout" Or Db.Range("N11").Text = "Fout" Or Db.Range("N12").Text = "Fout" _
Or Db.Range("N18").Text = "Fout" Or Db.Range("N20").Text = "Fout" Or Db.Range("N21").Text = "Fout" _
Or IsEmpty(Db.Range("B3")) Or IsEmpty(Db.Range("E3")) Or IsEmpty(Db.Range("B6")) Or Db.Range("B27").Value > 5 Then
Result = MsgBox("Kan gegevens niet verwerken, controleer nogmaals de ingevoerde gegevens", vbExclamation, "Fout")
Exit Sub
Else
Na het Else statement gaat de code verder met het verwerken van de gegevens in het betreffende werkblad. Dit verwerken gaat prima, alleen het controleren van de gegevens werkt niet zoals het hoort. Waarschijnlijk door een onjuist gebruik van OR? Ik las in de help-functie van Excel VBA dat OR kan worden gebruikt om 2 expressies te vergelijken, en ik heb er een paar meer... Naar mijn idee was het zo dat bij gebruik van OR geen beperkingen waren aan het aantal expressie's en is het zo dat, zodra 1 van de expressie's TRUE oplevert, de gehele vergelijking TRUE is. Hoe kan ik dit controlestukje op een slimme manier herschrijven, zodat het werkt zoals het zou moeten? Alvast bedankt :thumb: voor het meedenken..
gr. René