• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens copieren op een voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

neveho

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Hallo,
Ik zoek een formule waarbij ik automatisch gegevens kan copieren per rij van blad1 naar blad2 met als voorwaarde dat er 1 cel wel of niet is ingevuld

voorbeeldje?
rij 18 van blad 1 wil ik automatisch copieren naar rij 18 van blad 2 alleen als er in een bepaalde cel van rij18 "onhold" staat.

is dit mogelijk?:confused:

Met VBA en een voorbeeldbestandje van jou is dit perfect mogelijk.

Moet dit voor de andere rijen ook zo ? Ik bedoel rij 4 naar rij 4, rij 6 naar rij 6 enz...
maw elke rij die aan de voorwaarde voldoet moet steeds naar dezelfde rij op blad 2
Indien Ja kan je onderstaande al eens uittesten
Code:
Sub tst()
For Each cl In Range("C4:C" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    If cl = "onhold" Then
        Sheets("Blad2").Cells(cl.Row, 1).Resize(, 7) = Cells(cl.Row, 1).Resize(, 7).Value
    End If
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Moet dit voor de andere rijen ook zo ? Ik bedoel rij 4 naar rij 4, rij 6 naar rij 6 enz...
maw elke rij die aan de voorwaarde voldoet moet steeds naar dezelfde rij op blad 2
Indien Ja kan je onderstaande al eens uittesten
Code:
Sub tst()
    If cl = "onhold" Then
        Sheets("Blad2").Cells(cl.Row, 1).Resize(, 7) = Cells(cl.Row, 1).Resize(, 7).Value
    End If
Next
End Sub

het hoeft niet van rij 4 naa rij 4 het is mooier als het onder elkaar staat in blad 2, maar dat kan dan wel weer met een macro sorteren.

Als ik deze code in vba zet dan gebeurt er niets op blad 2, mischien doe ik iets verkeerd???
Ik copieer de code die jij schrijft en zet hem in vba van het test bestand.

De code van Rudi moet in een gewone module.
Onderstaande die je onder elkaar wil hebben ook.
Code:
Sub tst()
Dim cl As Variant
    If cl = "onhold" Then
        Sheets("Blad2").[A65536].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 7) = Cells(cl.Row, 1).Resize(, 7).Value
    End If
Next
End Sub

Gebruik anders een Chance-event in de module van Blad1.

sorry mensen, maar ik begrijp niet wat jullie bedoelen met module of chance-event.
ik weet net pas hoe ik een macro moet maken dat is een beetje het niveau:o

is het met mijn kennis van excel dan nog wel te doen?

Best wel te doen,

De code met een chance-event gaat automatich als je een wijziging aanbrengt in het blad.
Dus zonder op een knop te hoeven drukken.

In de bijlage staat het in moduleblad 1

Bijlagen

dat is te gek, bedankt,
ik moet nog even de tijd nemen om het in mijn bestaande werkmap te zetten.

uiteraard laat ik het weten of het gelukt is, bedankt voor jullie moeite tot zover:)

Best wel te doen,

De code met een chance-event gaat automatich als je een wijziging aanbrengt in het blad.
Dus zonder op een knop te hoeven drukken.

In de bijlage staat het in moduleblad 1

Harry, ik heb het in mijn bestaande werkmap geprobeert te zetten maar het lukt mij niet.
waarschijnlijk door andere verwijzingen die ik er in heb gemaakt, ik had de blad namen veranderd maar dan nog doe ik iets fout.........help
het bestand is ook te groot om als bijlage mee te zenden.
heb je nog een tip voor me?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan