Gegevens (db of ini) koppelen aan ListView

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kerkrade

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Hallo, ik ben bezig met een hotel-applicatie waar je gasten kunt in- en uit-checken. Nu heb ik een probleem. Ik heb een ListView waar je in kunt gaan zoeken naar gasten die geboekt hebben om ze vervolgens in te checken. Nu weet ik dat er ini's en db's bestaan en nu is mijn vraag of/hoe ik die db/ini kan koppelen aan een ListView en hoe ik dat bestandje (db/ini) vervolgens kan opslaan. Hoop dat het mbv het plaatje nog duidelijker wordt:
Hotel-Home.jpg

Alvast bedankt voor de hulp

Hoi,

Als je graag ini-bestandjes wil gebruiken kan je hier kijken, naar een (in mijn mening) hele goede tutorial: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/633161-Configuratiebestanden-VB-NET. Het zou kunnen dat je op een gegeven moment toch nog zelf een klein scripje erbij moet schrijven, maar aangezien je het als een tekst bestand kan behandelen, is dat niet heel ingewikkeld.

Op zich zijn databases beter geschikt voor wat jij aangeeft ermee te willen doen. Ze zijn er immers voor gemaakt om dat te doen. Ini-bestanden origineel niet.

Ik ben niet zo goed met databases, maar ik geloof dat je wel een topic in dit forum kan vinden om een goed antwoord te krijgen. Als je er dan nog niet uit komt, kunnen we je nog eens proberen te helpen.

MartinJM

[edit]
Meestal wordt er bij een database een ander control gebruikt: de datagridview. Maar ik denk dat het ook wel te doen is met een listview.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Hallo MartinJM,

Twee vragen:
1. Kan ik wel zoeken in zo'n DataGridView?
2. Ik kan opeens niks meer zoeken in mijn ListView (het staat in n GroupBox) (code:
Code:
    Private Sub btnFloor1SearchRoom_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnFloor1SearchRoom.Click
        Dim itm As ListViewItem
        With Me.LVFloor1
            itm = .FindItemWithText(txtFloor1Room.Text, True, 0, True)
            If Not itm Is Nothing Then
                .Items.Item(itm.Index).Selected = True
            End If
        End With
        itm = Nothing
    End Sub

Hoi,

Je hebt in ieder geval een Filter die je op een manier kan toepassen, maar ik weet niet of dat op de manier werkt die jij wil. Misschien zou je dat eerst op kleine schaal moeten proberen ipv het gelijk in je project te gooien. Linkje: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/781461-Datagridview-filteren-op-date-range.

Ik kan me vaag nog een post herinneren waarin het ook ging over het zoeken in een datagridview, maar ik kan me vergissen. Ik ga er nog even naar zoeken.

MartinJM

[edit]
Ik kan de thread die ik in gedachten had helaas niet meer vinden :confused: Sorry.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ja maar het gekke is, is dat die code eerst wel werkte (toen stond hij niet in een GroupBox maar in een Form). Dit heb ik dus later in een GroupBox gezet zodat alles op een Form komt

Deze vraag is niet opgelost maar kan wel gesloten worden. Ik begin opnieuw en zet er dan meteen een DataGridView in enalles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan