• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens doorvoeren d.m.v. macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco89

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Hallo,

Over dit onderwerp het ik al vaker een paar vraagjes gesteld, toen was ik tevreden met de oplossingen die werden aangeboden. Ik ben jullie nog steeds erg dankbaar voor die tips maar toch was het nog net niet wat ik zocht.

Nu heb ik maar even een bestand gemaakt, zodat jullie hier kunnen zien wat ik precies bedoel.

Het is mogelijk dat weet ik want ik heb het zelf al eens werkend gehad met een hele lange code. Door wat gepruts van mezelf werkt het nu niet meer...:(

Hier is vast wel iemand die dit beter kan dan mij en mij daar bij wil helpen :D

Alvast heel erg bedankt!:o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier is mijn 'lange' code.

Zet bij de Click-gebeurtenis van de knop:

Code:
Sheets("register").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Application.WorksheetFunction.Transpose(Sheets("Invullen").Range("B7:B10"))

of
Code:
Sheets("register").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 4) = Application.WorksheetFunction.Transpose([Invullen!B7:B10])

He deze is erg kort, dat is mooi, ik had er eerst een van wel 25 regels ofzo:confused:

Bedankt voor je hulp, zo gaat het lukken denk ik.:thumb:

Kan ik deze ook gebruiken voor een reeks horizontale waarden te verplaatsen, maar dan naar een tabblad in een ander geopend bestand?:confused:

Code:
Sub Doorvoeren()

rij = InputBox("Welke rij?")
   With Sheets("Blad3")
        Workbooks("Lijst.xls").Worksheets("!Blad1").Range("A" & rij & ":G" & rij).Copy .Range("A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)
    End With

Met deze wil het niet, Blad3 is het blad met de knop, Blad1 is een werkblad in het bestand lijst.xls. Ik krijg het echt niet voor elkaar

Laatst bewerkt:
Niemand?:confused:

Ik grijg het gewoon niet voor elkaar om gegevens naar een ander tabblad in een ander bestand te verplaatsen.

Kopiëren doe je van bron naar doel.
In jouw code gebeurt dat andersom (zodat het niet gebeurt).
Begin eens bij het begin met VBA, daar zijn boeken voor.

Ja, ik heb zo´n boek van school, maar daar staat net niet in wat ik wil weten...:)

Code:
Sub Doorvoeren()

rij = InputBox("Welke rij?")
   With Workbooks("Test2.xls").Sheets("!Blad1")
        Sheets("BladA").Range("A" & rij & ":G" & rij).Copy .Range("A" & .Range("A" & Rows.Count).En (xlUp).Row + 1)
    End With

Met deze zou hij toch gewoon gegevens (A1:G1) van uit het openstaand bestand´Test1´ ´BladA´ naar een lege rij in openstaand bestand ´Test2´ ´Blad1´ moeten doorvoeren...?

Laatst bewerkt:
Dank u, ik heb deze foutjes verbeterd maar het werkt nog niet...

Ik krijg steeds de melding:
"Het subscript valt buiten bereik"

En het volgende word als fout gezien:
Code:
   With Workbooks("Test2.xls").Sheets("!Blad1")

Behalve schoolboeken bestaan er nog meer...

De uitroepteken moet weg.

Code:
With Workbooks("Test2.xls").Sheets("[COLOR="Red"][B]![/B][/COLOR]Blad1")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
O wat stom... was ik nog dat uitroepteken vergeten weg te halen.
Nu heb ik het weggehaald en het werkt!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie hulp!:thumb:

Groeten, Remco

Ja ik geef toe dat dat erg stom was... u had het nog zo gezegt.;)

Maar het werkt nu en daar ben ik heel blij mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan