Gegevens excel wegschrijven naar een ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartiB01

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2016
Beste allen,

Ik heb een excel bestand waarin sommige tabbladen moeten worden gebruikt als "formulier". Het is dan de bedoeling dat deze ingevuld worden en daarna worden opgeslagen in een andere tabblad onder elkaar. De data die geknipt moet worden staat in 1 rij.

Daarnaast moet dan een specifiek gedeelte van het formulier verwijderd worden om vervolgens er weer nieuwe data in te voeren. (Speciek gedeelte: sommige waardes komen voort uit formules die dan niet verwijderd moeten worden)

Zou iemand mij kunnen helpen aan een code hiervoor?

Alvast bedankt.

Groeten,

Martijn Beeks

Hoi,
Daarnaast moet dan een specifiek gedeelte van het formulier verwijderd worden
Waarom die benadering? Werk omgekeerd, maak van uw formulier(en) master(s) en kopieër die als nieuw(e) tabblad(en) waar je gegevens kan invullen. Voor die benadering heb ik wel een stukje code op het rek liggen.

Hoi gast0660,

De frequent van het invullen van deze formuleren is eens per dag. Ik denk dat het dan een beetje onoverzichtelijk. Daarnaast heb ik de data in 1 tabblad nodig om er een draaitabel van te maken. Enig idee hoe ik dit aan kan pakken?

MVG,

Martijn Beeks

Hoi,
Zal eens kijken, maar het zou natuurlijk duidelijker zijn moest je een vb bestandje posten.

Beste gast0660,

In de bijlage vind het voorbeeld. Ik zou graag telkens dit formulier willen invullen en dan alleen de waardes kopieren onderaan het tabblad 'Overmanning data'. Daarna zou ik dan een specieke range willen verwijderen om weer nieuwe data in te voeren.

MVG,

Martijn Beeks

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi,
Als ik uw vraag goed begrepen heb zou vbtje in bijlage datgene moeten doen.
Zie knop op werkblad bottling line 2
Deze macro kopieërt van bottling line 2 de ingevulde data van range A11 tot en met Y 20 naar werkblad Overmanninng data en wist nadien de data uit bottling line 2 (macro's blijven behouden)
Hopelijk zit ik hiermee in de richting.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan