• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens exporteren naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Berichten
269
Is er een mogelijkheid om gegevens te exporteren naar een ander tabblad.
In tabblad "Input" worden de gegeven ingevoerd, gecontroleerd en daarna via een knop geëxporteerd naar een tabblad waar alles wordt verzameld.
 

Bijlagen

  • test.xls
    22,5 KB · Weergaven: 21
Ja, dat kan. Het makkelijkste is: Start Record macro. Dan de handelingen uitvoeren, kopieer het gewenste bereik en plak dat op het andere tabblad. Stop Record macro. Maak een knop en link deze naar de macro.
 
Macro maken voor één keer zou geen probleem zijn, maar hoe bepaal ik dat de ingevoerde gegevens in het andere tabblad telkens onderaan worden bijgevoegd ?
 
Ik heb geprobeerd om met op het forum gevonden informatie zelf een macro ineen te knutselen... waarschijnlijk een hilarisch stukje code voor de kenners maar... het werkt...
Alleen, dit werkt als bij de input steeds alle velden zijn ingevuld, omdat hij telkens in elke kolom apart gaat zoeken naar de eerste lege cel;
Er mag dus nooit een leeg veld zijn als men wegschrijft naar het tabblad.
Is er iemand die deze code kan aanvullen en/of vereenvoudigen.
 

Bijlagen

  • test.xls
    35 KB · Weergaven: 50
Ik heb het opgelost door in de lege velden "nihil" te plaatsen en dit met voorwaardelijke opmaak onzichtbaar te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan