Gegevens exporteren van access naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanvanR

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
L.S.

Ik wil graag gevens van uit een formulier exporteren naar een bestaand excell-bestand.Om nog specifieker te zijn ik wil dat bepaalde waarde een vaste plaats krijgen om het excel overzicht. Heeft iemand enig idee hoe dit te realiseren. Bij voorbaat dank.

Ik veronderstel dat dat formulier dus gelinkt is aan een table of query.
Je kan de gegevens uit die tabel of query copiëren en plakken in een excel sheet.
Als de kolommen niet overeenkomen kan je ze na het plakken verwijderen.
Als het een reeds bestaand bestand is en het verwijderen van kolommen oudere info in die sheet zou verwijderen is het best van een query te maken die dezelfde layout heeft als die Excel sheet. Dus eventueel onnodige kolommen weglaten en extra kolommen (eventueel leeg) invoegen.
Als je dan copy/paste doet zullen wel de namen van de velden (kolommen) mee bovenaan of tussen de rijen in de Excel sheet staan maar, maar die rij kan je gewoon deleten.

ik zal iets specifieker zijn wat ik eigenlijk wil is een command maken waarmee je de gevens uit het formulier naar een bestaand excell-sheet exporteert. Moet ik daarvoor een koppeling maken tussen de velden in access en excell. Bijvoorbaat dank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan