• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens filteren op blad 1 dan weergeven in grafiek op blad 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Help2000

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Hallo,

Ik heb een exceloverzicht dat ik wil analyseren met grafieken. Op Blad1 worden de gegevens ingevoerd en kunnen de gegevens gefilterd worden. Nu wil ik de gefilterde data in een grafiek weergeven, liefst op Blad2.

Bijv.
Produkt 1: € 50
Produkt 2: € 100
Produkt 3: € 150
Totaal: € 300

Op basis van bovenstaande dient dan een taartdiagram gemaakt te worden die aangepast wordt als een van de producten eruit gefilterd wordt.

Is zoiets mogelijk?

Alvast bedankt!

Mvg.

waarschijnlijk wel, maar laat dan eerst eens zien wat je zelf hebt gemaakt.

als ik de vraag zo lees, lijkt me dit een huiserkvraag.

als dit een huiswerkvraag is, kijk dan eens naar de forumregels

Nee is geen huiswerkvraag, krijg mijn excelfile niet geplaatst terwijl deze toch echt niet te groot is. Ook niet als zip bestand eventueel.

Bovenstaande uitleg is volgens mij wel te beknopt. Ik kan met de formule subtotaal redelijk vooruit echter het is met die formule niet mogelijk om een soort som.als functie toe te passen. bijvoorbeeld:

Product 1: type 1 - 10
Product 1: type 2 - 20
Product 1: type 1 - 30
Product 2: type 1 - 40
Product 2: type 2 - 50
Product 3: type 1 - 60

Nu wordt er met de autofilter product 1 gefilterd. Met somproduct is het dan mogelijk om de totaalprijs etc. op te tellen, in dit geval 60. Dat is ook goed maar daarnaast wil ik dat het totaal van type 1 van de gefilterde cellen ook opgeteld wordt, in dit geval zou dat 40 zijn. Nu lukt het mij niet om een som.als formule te bedenken die enkel de gefilterde cellen meeneemt.

Uit voorgaande antwoord maak ik op dat het vast vrij simpel is maar ik krijg het niet voor elkaar... hoe zit zoiets in elkaar?

Alvast bedankt!

Gr.

Dit kan met de somproduct formule.

Anders plaats een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info.

Dit kan via www.mijnbestand.nl

2e oplossing subtotaal in combinatie met filters. (subtotaal formule)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan