• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens filteren uit Excel en naar Excelbestanden in mappen kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Wat als er nog andere excel bestanden openstaan?
Kan er gewoon een msgbox verschijnen dat men eerst de andere workbooks moet sluiten?
Wat jij wilt. Het zou niet uit hoeven te maken, maar als je een msgbox wilt, of een userform waarin je je opties kunt aangeven. Alles kan.
En het opslaan ben ik er ook nog niet moet in .xls en . html.
Automatisch in beiden ?
Misschien zou de code simpeler zijn als ik de waarde heb die moeten gezocht worden; want dat zijn vaste getallen die nooit zullen veranderen.
Dat zou inderdaad de code versimpelen maar welke waardes veranderen nooit?
Kan je me nog wat helpen aub?
Als je de vragen voor mij kan beantwoorden, wel!:D

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hoi,

Antwoord op de eerste vraag: een msgbox zou ok zijn met als melding dat eerst alle andere excel workbooks moeten afgesloten worden.

Antwoord op tweede vraag:
De bestanden zouden in dezelfde map eens in html en eens in excelmoet opgeslaan worden. Dus ja automatisch in beide en ook afgesloten worden.

Antwoord op de derde vraag:

De waarde is steeds 0001-FIL1-PRD-L01- 0001-FIL1-PRD-L02 zijn maar de laatste twee cijfers die veranderen

er komen ook waarden voor in die cellen waar er geen getal achter staat deze moeten we niet hebben enkel deze met een getal achter en waar prd in voorkomt.
Dit zijn de getallen 01,02,04,06,07,09,12,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,28,29,35,36,38,51,99
indien er zich een ander getal zich voordoet die ook aan PRD voldoet dan moet die gewoon genegeerd worden

thanks
ik zal de lijst posten dat je een zicht op de tabel hebt, kan ik dat prive posten is vertrouwelijk

Hallo,

Oke, ik weet al genoeg denk ik.
ik zal de lijst posten dat je een zicht op de tabel hebt, kan ik dat prive posten is vertrouwelijk
Vertrouwelijke stukken zal ik ook als zodanig behandelen maar ik denk niet dat ik ze nodig heb, dus laat voorlopig maar zitten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Dit is het bijgewerkte bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hoi alvast bedankt.
Ik heb het nu wat aangepast naarde mappen en de juiste namen van de mappen.
Maar als ik de macro laat werken zegt hij steeds dat het bestand open is en of ik het opnieuw wil open maar weet niet waar de fout zit.
Alsook slaat hij het betand filteren op als html.(wat niet echt een probleem is hoor)
Als ik het html document bekijk zie ik ook de veldnamen niet meer staan.
Zou jij weten waar het kan aan liggen?

Alvast bedankt he

Bijlagen

Hallo,

Ik heb wat aanpassingen gedaan aan het bestand.
Als het goed is, zijn de problemen van het opnieuw openen en het opslaan van het bron bestand als HTML-bestand opgelost.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Thanks

Hoi,

Ben er bijna, nu enkel nog excel 2007 krijgen op het werk want nu gebruik ik nog de 97 versie en die geeft steeds een foutmelding bij het saveas html.

Alvast bedankt voor de hulp dat ik gekregen heb

thanks

Hoi, bedankt voor al je hulp, alles werkt hoor. Alleen het opslaan naar html gaat niet.
Werknu met de 97 versie en denk dat dit het probleem is.

Greats

HTML in 2007

Hoi,

Mijn macro om weg te schrijven naar HTML bestanden lukt niet in 2007 alles werkt anders maar dit niet ik kan schrijven naar "bestand.xls" maar niet naar "bestand.htm"

Wie kant er mijn helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan