• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens formulieren inrbrengen, wijzigen of verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik heb mezelf ten doel gesteld om enkele zaken op het werk die nu nog heel erg simpel worden geadministreerd, wat makkelijker temaken. Ten behoeve van de externe reserveringen wil ik de gegevens in een database inbrengen, wijzigen of verwijderen door middel van userforms. Mijn kennis om dit allemaal voor elkaar te krijgen is te beperkt om het helemaal werkend te krijgen. Ik heb al wel de userforms gemaakt en de knoppen om ze tevoorschijn te krijgen, maar de bijbehorende coderingen niet.
Zou iemand de moeite willen nemen om dit werkend te krijgen, of me in ieder geval op weg te helpen?
Heel veel dank.
Bekijk bijlage externereserveringen.xls

Dat is heel veel werk wat jij daar vraagt.
Ik heb een begin gemaakt in het formulier 'wijzigingen'
Dit zul je moeten vervolledigen voor alle textboxen in je formulier.
Als dit af is meld je je nog maar eens.

Bijlagen

Als je de textboxen op orde gezet hebt kan je de oplossing van Warme Bakkertje gebruiken, is véél korter en doet precies hetzelfde.
Ik zal vanavond even kijken om de code verder af te werken voor de wijzigingen kunnen door te voeren.
Het verwijderen kan betrekkelijk eenvoudig door de hele regel te verwijderen.

Nu word ik in verlegenheid gebracht. Ik zie nu pas de reactie van het warme bakkertje:-(
Ik waardeer het bijzonder dat er sowieso forumleden zijn die mij op weg willen helpen.

Ik zou het nummer om de A-kolom via VBA-code bepalen om te voorkomen dat nummers meerdere keren voorkomen of nummers worden overgeslagen.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
TextBox1.Value = Blad1.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Value + 1
End Sub

Verder zou ik voor de Ja/Nee vragen optionbuttons gebruiken.
Bovendien moet je niet de klassieke fout maken om de indeling in een userform gelijk te maken aan dat van het werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nu word ik echt in gelegenheid gebracht, want dit gaat mijn VBA-kennis te boven, hoewel ik wel begrijp wat je bedoelt met het bepalen van de nummers.

Ik wil toch wel vasthouden aan de volgorde/indeling van het werkblad, om het zo overzichtelijk mogelijk te houden voor de twee digibete collega's die hier ook mee moeten werken.

Ik heb het bestand enigszins qua layout nog aangepast en de tabvolgordes aangepast.

Wil je er bij gelegenheid eens naar kijken of het goed is en me dan nog wat verder op weg helpen bij de twee andere userforms?

Heel veel dank.
Gr. BTA
Bekijk bijlage externereserveringen(bakkertje)(1).xls

Vanwaar 3 formulieren?
Je kunt 1 formulier gebruiken met 3 knoppen (verwijderen, nieuw, opslaan).
Een combobox bij Nieuw waarbij een keuze moet maken uit 1 van de nummers is niet logisch.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank weer voor het meedenken.
Ik heb het formulier enigszins aangepast met de drie knoppen (het oog wil ook wat); ik hoop dat ik nog op de goede weg zit:-( Ik wil het wel zo eenvoudig als mogelijk houden. Toch nog enkele vragen:
Is het mogelijk om een zoekfunctie in te brengen?
Is het mogelijk om een "weet je zeker dat je wilt opslaan/wijzigen/verwijderen"-voorbehoud onder de knoppen in te brengen?
Wil je de codes voor de drie knoppen ingeven?
Hartelijk dank.
Gr. BTA
Bekijk bijlage externereserveringen(bakkertje)(2).xls

Volgens mij zijn je vragen in dit bestand beantwoord.
Ik heb de code vrij simpel gehouden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Het wijzigen en opslaan met de blauwe knop lukt niet, hij "pakt" niet.

Het opslaan van een nieuwe reservering lukt wel met de blauwe knop, maar als ik twee keer achter elkaar op de blauwe knop klik, is de reservering ook twee keer zichtbaar.

Eigenlijk wil ik nog een nieuwe knop toevoegen, namelijk "formulier opslaan".
Met de gele knop "nieuw" (heb ik er nu van gemaakt) verschijnt nu het eerstvolgende beschikbare nummer en dan met de nieuwe groene knop "formulier opslaan" worden de gegevens opgeslagen. Dat is toch wat anders dan "wijzigingen opslaan".

Is het ook mogelijk om als de blauwe, groene of rode knop is aangeklikt en is uitgevoerd dat het formulier verdwijnt en dat direct wordt teruggegaan naar het werkblad?

Is geen haast bij en wordt zeer gewaardeerd:D
Bekijk bijlage externereserveringen(2).xls

Volgens mij helemaal perfect, maar het is eigenlijk al te laat, dus ga ik nu pitten, dus misschien dat ik morgen nog een keer terugkom.
Voor nu weer heel erg bedankt!!!
Gr. BTA

Is het op de een of andere manier mogelijk om te ondervangen dat dezelfde nummers worden gebruikt. Het formulier doet het verder prima, maar als ik 3 x 12003 wil opslaan lukt dat gewoon.

Ik zou ook graag nog een zoekformulier willen hebben. Dat heb ik er al bijgemaakt maar het zoeken lukt nog niet echt (heb codering geleend). Ook zou ik op het formulier nog een schoningsknop willen, zodat het ook alleen als zoekformulier wordt gebruikt. Ik heb de knop alvast gemaakt.

Mag ik nog één keer je hulp vragen?
Heel veel dank.
Gr. BTA
Bekijk bijlage externereserveringen(rudi)01.xls

Als je een nieuw nummer wilt opslaan dat al bestaat, dan verschijnt een melding.
Verder maakt de opschoonknop de velden van de comboboxen en textboxen leeg.

Ik begrijp niet goed wat je anders wilt doen met de zoekfunctie.
Zodra je een nummer selecteert, verschijnt al de bijbehorende gegevens.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Is het mogelijk dat ook in andere velden kan worden gezocht? Het gaat jaarlijks toch wel om behoorlijk veel reserveringen, afgelopen jaar zo'n 600 en dan is het makkelijk om b.v. op de naam van de aanvrager terug te zoeken.
Misschien wordt het nu wel erg uitgebreid en vraag ik nu te veel???:-(((
Gr. BTA

Ik heb voor de aanvrager een combobox gemaakt in het zoekformulier. Als je gaat zoeken op aanvrager, dan worden in de combobox1 (nummer) in de dropdownbox alleen de nummers getoond die bij de aanvrager horen.
Wil je alle nummers weer in de combobox1 hebben dan moet je de zoekopdracht schonen.
NB De knop Opzoeken doet niets en is m.i. ook niet nodig omdat al wordt gezocht als combobox1 of combobox2 verandert.

Bijlagen

Goeie oplossing!!
Alleen na het schonen zijn de namen wel zichtbaar, maar op het moment van een naam aanklikken, verdwijnt deze weer. Als je daar bij gelegenheid nog eens naar wil kijken?
Weer dank, dank, dank:-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan