gegevens importeren uit ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo

wekelijks ontvang ik een bestand van een klant (in vastgelegde vorm) en daarvan moet ik bepaalde gegevens importeren in een ander bestand.
dit is copy and paste werk en vraagt veel tijd om alles manueel te doen (en daarbij is het nog een afstompend werkje ook).

in bijlage de twee bestanden (bestand met naam W50 is hetgeen ik van klant krijg, is altijd andere naam, dus ik overweeg eventueel het bestand te plakken op een tweede tabblad in mijn verwerkingsfile).

de gegevens die ik nodig heb uw bestand W50 staan in kolommen A F H (rest heb ik nu even gewist)

dus wat is de bedoeling, in het bestand 'voorbeeld forecast', moet er gekeken worden naar de referentie (voor het gemak heb ik er referentie 1, referentie2 enz van gemaakt), dus die komen overeen met hetgeen in bestand W50 staan.

Hetgeen ik nu manueel doe is volgende : ik selecteer alle data in kolom F (van bestand W50) die horen bij referentie1, en dan doe ik plakken speciaal en transponeren in het bestand 'voorbeeld forecast', bij de juiste referentie, en idem voor de aantallen die bij deze referentie horen.
(dus gegevens moeten komen in het gele blok).

natuurlijk is dat een apewerkje dat veel makkelijker moet kunnen, maar met mijn nog vrij beperkte vba kennis heb ik nog geen goede oplossing gevonden.

Kan iemand me wat tips geven of op weg zetten ? het aantal lijnen per referentie kan varieren van week tot week, en er kunnen ook wel nieuwe referenties tussen zitten, dus er moet echt vergeleken worden dat het om dezelfde referenties gaat.

Hopelijk is mijn vraag wat duidelijk, anders hoor ik het wel he ?

Bedankt alvast !

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je bijlagen zijn niet te openen. Wellicht is daar een probleempje mee.

oei, je had gelijk, zou nu wel moeten in orde zijn.
bedankt om me er attent op te maken.

Dag SandyH !

Probeer de macro in het bestand in bijlage eens uit.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is't dat is't dat is't !! :thumb::thumb::thumb:

heb dat getest en da's echt wat ik wil, hier kan ik zeker mee aan de slag en verder uit leren om andere macro's te schrijven.
Heel erg bedankt voor de tijd en moeite die je erin gestoken hebt, het is niet voor niets geweest.

Bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan