• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens importeren van website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanbe

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2018
Goedemiddag,

https://www.finnik.nl/dagwaarde-auto/

bovenstaande site gebruik ik erg veel om algemene voertuiggegevens over te nemen in mijn Excel bestand. Dit is een handmatig proces en als het aantal voertuigen toeneemt wordt het nogal kostbaar qua tijd.
Nu ben ik benieuwd naar de mogelijkheden om dit te automatiseren.. Een online zoektocht naar opties binnen Excel geeft veel verschillende manieren en ik kan niet opmaken wat de beste manier/methode is en of het voor deze site gaat werken.

Is het mogelijk om in Excel een lijst met kentekens één voor één geautomatiseerd in te voeren en de output van de velden in Excel te dumpen in tabelvorm?

Als iemand een idee heeft van de mogelijkheden of beperkingen.. of alternatieven... graag :)

Wat je nodig hebt is een gestructureerd document die verschillende soorten data omschrijft.
Dit kan bijv. een XML of JSON structuur zijn. Als deze bestaat en daarmee data ontsluit, dan noemen we dit een API.

Ik denk dat Finnik zelf niet over deze data beschikt, maar je kan aan hen vragen of ze een API hebben.
Zo niet, dan kan je eens bij de RDW kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan