Gegevens importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb niet zoveel ervaring met Access en loop dus weer eens ergens tegenaan.
Ik wil gegevens van de ene database importeren naar de andere, zodat er één database ontstaat waar alle gevens in staan. De enige mogelijkheid die ik gevonden heb is "Externe gegevens ophalen> Importeren" maar dan krijg ik niet wat ik wil hebben.
Is er een optie om te doen wat ik wil?

Hallo Colombe,

Importeren doe je - vlg mij - toch op de manier die je hebt beschreven. "Externe gegevens ophalen> Importeren" Daarna in 'zoeken in' het te importeren bestand selecteren en dan aangegeven in het tabblad 'objecten importeren' de gewenste objecten (of alles selecteren met de button). Daarna gaat het importeren in je bestaande db vanzelf.
succes

Je kunt de tabellen ook "linken". Dan blijft de data fysiek in zijn eigen database, maar heb je er in je eigen database wel de beschikking over.

Die optie zit ook in het menu "externe gegevens ophalen".

Grtz,

Bedankt beiden voor jullie reacties.
Helaas lukt mij niet wat ik wil met "Externe gegevens ophalen> Importeren" Ik krijg steeds twee verschillende tabellen en ik wil de gegevens graag in één tabel hebben. Zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet?

Hallo Colombe,

Uitgangspunt is dat de 2 tabellen dezelfde structuur hebben (aantal velden, veldtype etc.).
Ik neem aan dat het al gelukt is om de tabel te importeren waardoor je nu 2 tabellen hebt.
Maak eerst een backup.
Je kunt nu met een toevoegquery de gegevens van de geimporteerde tabel toevoegen aan je bestaande tabel.
Kies voor een nieuwe query en voeg de geimporteerde tabel toe aan je ontwerp.
Selecteer alle velden uit de tabel (*) en kies nu links van de ! voor +! Toevoegquery. Nu kies de naam van de tabel waar de gegevens in moeten komen.
Druk nu op ! en de gegevens worden toegevoegd. Hierna kan je de geimporteerde tabel verwijderen.

Makaai:cool:

Je kunt het ook proberen door de twee tabellen te linken en een query te maken die de gegevens bij elkaar in 1 overzicht zet.

Voorbeeldje:
SELECT * FROM tabel 1
UNION
SELECT * FROM tabel 2;

Het UNION woord geeft hier aan dat het twee query's betreft die in 1 overzicht worden gezet. Vereiste hierbij is dat beide tabellen exact dezelfde typen en volgorde kolommen hebben.

Grtz,

Let op dat je de wizzard van het toevoegen tot het einde uitvoert want je kan gewoon kiezen of je een nieuwe tabel wil, of hem wil toevoegen in een bestaande tabel.

Hartelijk dank voor al jullie reacties.
Helaas kom ik er nog steeds niet uit. Ik dacht oorspronkelijk dat ik iets simpels over het hoofd zag; het lijkt me dat het toevoegen van gegevens van de ene database aan de andere toch regelmatig voorkomt, maar het is kennelijk niet zo eenvoudig!
Ik heb inderdaad twee databases met dezelfde structuur. Het lukt me, als gezegd, de ene bij de andere te importeren, maar dan...
Ik volg de oplossing van makkaai:
"Kies voor een nieuwe query en voeg de geimporteerde tabel toe aan je ontwerp.
Selecteer alle velden uit de tabel (*)" Dat is gelukt
Maar hoe kan ik het volgende doen?
"en kies nu links van de ! voor +! Toevoegquery. Nu kies de naam van de tabel waar de gegevens in moeten komen.
Druk nu op ! en de gegevens worden toegevoegd. Hierna kan je de geimporteerde tabel verwijderen."

De andere oplossing van beheer25 lijkt me ook prima als ik ,maar wist hoe of waar ik deze query kan maken, het lijkt me dat dat niet kan via het normale queryontwerp?

Graag weer jullie reacties

De oplossing van Beheer25 is de beste oplossing als je beide databases naast elkaar gebruikt. Je hebt dan niet de gegevens in één van de twee dubbel.

Je moet een union als volgt maken:

Maak in één van de twee databases een link naar de betreffende de tabel in de andere database (in databasevenster rechtermuisknop, tabellen koppelen).
Maak vervolgens een nieuwe query en maak in het SQL venster het UNION SQL-statement waarmee je beide tabellen (de originele plus de gelinkte) koppelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan