Gegevens in 1 tabel automatisch....

Status
Niet open voor verdere reacties.

esorone

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
Hallo,

Ik ben pas begonnen met MS access en loop tegen het volgende probleem aan.

Ik heb een tabel "medewerkers"
En ik heb een andere tabel met tijden waarop ze werken.

Nu zou ik graag als ik een medewerker toevoeg, deze medewerker ook in de andere tabel willen laten verschijnen.

Ik heb het geprobeer met Relaties maar dat is niet gelukt.

Hoe kan ik het bovenstaande voor elkaar krijgen?

Heel erg bedankt!!

Maak eens een screenshot van je relaties. kunnen we even bekijken. Waarschijnlijk geen 1 op veel relatie.

Hoi,

Alvast bedankt voor je reactie.

Ze staan op:
relaties.gif

Dat is nogal omslachtig zo.Je hebt maar 2 tabellen nodig. 1 met de naam enz.. een 2° met de datum en werktijd. Daarvan maak je een query, formulier met subformulier. De relatie zie je in bijlage.

Bijlagen

• screenhunter_028.jpg
    screenhunter_028.jpg
    30,6 KB · Weergaven: 65
Hoi,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de relaties kunnen leggen zie screenshot.

Alleen moet ik nog steeds de namen 2x inkloppen.
Dus naam invoegen dan op het "+" klikken en dan weer de naam inkloppen. (vind ik niet zo'n probleem)

Maar hoe krijg ik de tabellen zo dat ik op alle 5 de dagen van de week kan selecteren.

Zoals je kunt zien in het 1ste screenshot heb ik alle dagen van de week mederwerkers staan en die worden dan weer geroosterd per 15 minuten.

Ik zou graag weten hoe ik dat het beste kan bouwen.

Groeten EsorOne

relaties_new.GIF

Je moet wel een 1 op veel relatie maken. In bijlage vind je een test db, die ik heb gemaakt voor een vriend. Funtioneert hoor, bekijk het maar even.

Blijkbaar te groot, die bijlage. Nu zonder schakelbord dan maar.

Bijlagen

Hoi,

Heel erg bedankt voor de reactie,
Het is niet exact wat ik bedoel maar je hebt me zeker op weg geholpen.

Ik moet namelijk de uren verdelen in 08:00-08:15-08:30-08:45 etc. Ik moet dus even kijken hoe dat gaat werken.

Welke handeling had ik moeten doen om het een op veel te krijgen?

Wederom bedankt!

Kijk even naar de eerste bijlage. In de eerste tabel heb je het veld Id -> primaire sleutel -> autonummering.

In je tweede tabel heb je ook het veld Id, maar nummeriek. Maak nu de relatie tussen Tabel1 -> Id en Tabel2 -> Id. Nu heb je een 1 op veel relatie. Zie uiteraard 1° bijlage.

Ga ik zeker doen.

Echt heel erg bedankt....!!!!!

Even nog een vraag....

Is het uberhaupt slim wat ik voor elkaar probeer te krijgen? (op deze wijze)

Ik wil eigenlijk een mogelijkheid hebben dat ik per medewerker kan roosteren.(4 maanden lang) Deze data wil ik ook in excel gaan importeren.

Ik kan jou uren lijst uitbreiden maar dan moet ik volgens mij per medewerker 4 maanden er in plakken.

IS daar ook een makkelijker oplossing voor?

Als ik jou bijlage goed interpreteer dan zou ik ongeveer 120 datums moeten aanmaken en al vast hun "basisbeschikbaarheid" aangeven.

Wijzigingen zoals verlof moet ik dan even later doen.

Volgens mij moet dat kunnen maar misschien heb jij andere idee'n.

Trouwens...Ik vind dat jou rapporten erg duidelijk zijn. Kan ik daar ook op zoeken? Ik heb straks namelijk ongeveer 100 medewerkers en dan moet ik toch wel even scrollen...:-(

Sorry voor al deze vragen..

Groeten en bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan