mariannevanh
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 14 dec 2004
In het voorbeeldbestand in de bijlage heb ik een tabel staan.
In de werkelijke tabel heb ik beschikking over kolom A. De gegevens in die tabel moeten worden gesplitst over de kolommen. De gegevens in kolom A bevatten aan het begin van een nieuwe regel een "[" gevolgd door een label en "]" met daarachter de waarde. Ik wil die waarden verdelen over de kolommen zoals ik ze heb weergegeven in de kolommen B tot en G.
Omdat de werkelijke tabel vele malen groter is, zoek ik een formule, maar ik kom er niet uit.
Tot nu toe probeerde ik:
Maar of dit afdoende is en of dit korter kan, daar ben ik nog niet uit. Wie kan mij helpen?
Vriendelijke groet,
Guido
In de werkelijke tabel heb ik beschikking over kolom A. De gegevens in die tabel moeten worden gesplitst over de kolommen. De gegevens in kolom A bevatten aan het begin van een nieuwe regel een "[" gevolgd door een label en "]" met daarachter de waarde. Ik wil die waarden verdelen over de kolommen zoals ik ze heb weergegeven in de kolommen B tot en G.
Omdat de werkelijke tabel vele malen groter is, zoek ik een formule, maar ik kom er niet uit.
Tot nu toe probeerde ik:
Code:
=DEEL(A1;1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)-1)
=DEEL(A1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)+1;10000)
=DEEL(A1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)+VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";DEEL(A1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)+1;10000))+1;10000)
=DEEL(A1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)+VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";DEEL(A1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)+1;10000))+VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";DEEL(A1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)+VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";DEEL(A1;VIND.SPEC(TEKEN(10)&"[";A1)+1;10000))+2;10000))+1;10000)
Maar of dit afdoende is en of dit korter kan, daar ben ik nog niet uit. Wie kan mij helpen?
Vriendelijke groet,
Guido