• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens in database vervangen en huidige gegevens veilig stellen onderaan database

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Code:
[ATTACH]299121.vB[/ATTACH]

zie voorbeeld, Als ik in de database container 2 wil vervangen met andere NAW gegevens, dan de huidige
gegevens kopiëren (a9:a16) en dan deze gegevens naar einde van de database (in voorbeeld reeds gedaan) naar A41)
en plaats dan exit achter het nummer, In dit voorbeeld reeds gedaan!

maak dan b10 t/m b15 schoon
open een invulformulier, om nieuwe gegevens te kunnen plaatsen 
beginnend bij B10

geen gegevens meer nodig in container 2 dan  --> einde macro

hopelijk weet iemand de juiste weg voor me?

Bijlagen

Zoals al vaker aangegeven transponeer jouw gegevens naar een normale tabel. Je komt in al jouw vragen jezelf tegen door deze slechte opzet.

kan het alleen maar met je eens zijn. Het wordt uiteindelijk ook getransponeerd. Maar dit is niet voor mezelf en komt voort uit een WORD bestand met gebruikers die totaal niets met excel hebben.

dank je gast0660, neen dit helpt me niet verder. Dit transponeren gebeurt al in een verder proces. Als simpele geest kon ik dit zelf al bedenken.

Ligt deze meer in de lijn van uw verwachtingen?
Gegevens worden onderaan weggeschreven en de lege container wordt groen.
Nieuw huurder, de container wordt weer wit.

Bijlagen

hoi gast0660, ik dacht dat ik al een bedankje had verstuurd, maar kan mijn reactie niet meer terugvinden. Briljante oplossing reuze bedankt

dag gast0660, een klein dingetje nog. Als de bladbeveiliging op de database actief is, dan ontspoort de macro. na elke regel al activeSheet.Unprotect geplaatst, maar dat helpt niet. Oplossing is de beveiliging er gewoon af te laten. Maar heb het liever toch. Het functioneert verder voortreffelijk. Heb jij nog een oplossing?

Je moet de beveiliging van het juiste tabblad afhalen en dat is niet Activesheet.

goed antwoord VenA (lieve brompot), maar wat is dan de juiste term/code?

Sheets("database").unprotect "uw paswoord"
'code
Sheets("database").Protect "uw paswoord"

Wat de juiste code is weet ik nooit. Maar met een 1 interactie minder naar het werkblad gaat het over het algemeen iets sneller. Zoek de verschillen:d

Bijlagen

ook weer reuze bedankt VenA. Het ziet er zeer gestroomlijnd uit. Maar inmiddels werkt het al naar grote tevredenheid. groet rop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan