gegevens in een database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brugesboy1979

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Berichten
85
Goeiemiddag allen,
ik zou graag in een database in ACCESS de gegevens van voetballers invullen. De gegevens zoals Naam, Positie, Club, Nationaliteit, enz. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om deze gegevens te gebruiken zodat die op een website verschijnen.
Kan iemand mij hierbij helpen aub?
Kevin
 
wat dacht je ervan om gewoon een pagina in acces te maken..
Als je het "hoofdmenu" hebt... en dan bij pagina's kijkt..
Daar alles maakt ...

en klaar is kees... je slaat em op en je exporteerd hem en je hebt je html pagina
 
Dat is eigenlijk niet wat ik wil. Ik zou het volgende willen maken:
- Welkomstpagina
- Competities
- België
- ploegen (18 ploegen)
- speler A
- speler B
En als je dan op speler A klikt zou ik de gegevens die ik in Access ingevoerd heb, willen zien verschijnen. Hetzelfde als ik op speler B klik.
De gegevens van de spelers zouden telkens met dezelfde opmaak moeten verschijnen. Is dat mogelijk?
 
Hallo,
enkele bedenkingen,...

waarom wens jij dit nog te maken.
Dit bestaat toch reeds op het internet.

bv http://www.sportwereld.be/Voetbal/ daar kan je bij alle competies, clubs, spelers,...

Indien je het toch wenst te maken.
Vooreerst moet je een uitgebreide db aanmaken, waar je rekening houdt met club, spelers,
competities, gemaakte doelpunten, ... ik weet niet of je beginner bent of niet, maar dit zal je niet in een dagje maken.
En dan start nog maar het probleem, hoe ga je het op het net plaatsen?
Beschik jij over een server op je db online te plaatsen. Je db zal moeten worden geschreven voor server,... Er bestaan wel betere zaken dat access om publicaties via het net te doen. Heb je reeds kennis over hoe je een webpagina maakt, opstart,...
Weet jij alle gegevens over spelers, doelpunten, .... dit zal dagelijks/wekelijks moeten worden bijgehouden.

Ik wil u alvast helpen met problemen, want deze zult u ontgetwijfeld tegenkomen.

Alvast veel succes,
 
Ja, ik weet dat het al bestaat, maar daar staan er geen gegevens van de spelers uit het buitenland bij.
Ik heb van andere mensen gehoord dat het beter zou zijn om een database in php en MySQL te maken in plaats van Access. Is dat zo?
Ik ben inderdaad nog een beginneling en ik moet nog veel leren, maar ik heb er wel zin in.
Ik heb ook al een host waar ik mijn website kan publiceren. Dus dat is al geen probleem. Of heb ik nog andere zaken nodig?
Het is een host die volgende zaken ondersteunt:
- websiteprogramma
- ftp-login
- asp - php5 - MySQL
Zijn er nu nog zaken die ik nodig heb of beschik ik over alles?
Alvast bedankt,
groetjes,


Hallo,
enkele bedenkingen,...

waarom wens jij dit nog te maken.
Dit bestaat toch reeds op het internet.

bv http://www.sportwereld.be/Voetbal/ daar kan je bij alle competies, clubs, spelers,...

Indien je het toch wenst te maken.
Vooreerst moet je een uitgebreide db aanmaken, waar je rekening houdt met club, spelers,
competities, gemaakte doelpunten, ... ik weet niet of je beginner bent of niet, maar dit zal je niet in een dagje maken.
En dan start nog maar het probleem, hoe ga je het op het net plaatsen?
Beschik jij over een server op je db online te plaatsen. Je db zal moeten worden geschreven voor server,... Er bestaan wel betere zaken dat access om publicaties via het net te doen. Heb je reeds kennis over hoe je een webpagina maakt, opstart,...
Weet jij alle gegevens over spelers, doelpunten, .... dit zal dagelijks/wekelijks moeten worden bijgehouden.

Ik wil u alvast helpen met problemen, want deze zult u ontgetwijfeld tegenkomen.

Alvast veel succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan