Ik weet niet of dat is wat pcmaniac bedoelt. Volgens mij wil je weten of je eerst het resultaat van de formule op een rijtje moet zetten, of dat Excel zelf een grafiek kan maken als je alleen de formule geeft, klopt?
Volgens mij is het laatste niet mogelijk. Je kunt natuurlijk wel in Excel de formule nabootsen, zodat je niet alle waarden hoeft in te typen. Bijvoorbeeld, als je de formule y=2x+6 wilt weergeven, zet je in kolom A de x waarden onder elkaar (dus van 1 naar 20 of zo), en zet je in cel B1 de formule =2*A1+6. Vervolgens kopieer je dan deze formule door tot B20 en je hebt je uitkomsten.
Daarna laat je excel de grafiek maken. Wat Morpheuz vervolgens bedoelt (denk ik) is dat je een textbox in de grafiek zet met daarin je formule. Dus gewoon handmatig erbij zetten wat de formule van die lijn is.
Als het niet lukt moet je ff je formule hier posten, én de variabelen die je wilt invullen in de formulen (in bovenstaande voorbeeld de verschillende x-waarden), dan kunnen wij hier wellicht helpen om de spreadsheet op te bouwen.