Gegevens in een veld wijzigen, op basis van mijn Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

royhimself

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Berichten
5
Misschien een hele stomme vraag, maar ik wil van de gegevens die ik zoek met mijn query een veld wijzigen.

Hier is mijn Query

Code:
SELECT sluis.NUMMER, sluis.MAAT, sluis.MODEL, sluis.LABELS, sluis.LOCATIE, Modellen.MAGLOC
FROM sluis LEFT JOIN Modellen ON sluis.MODEL = Modellen.Id
WHERE (((sluis.NUMMER) In ([forms]![selectiemaken]![Tekst6],[forms]![selectiemaken]![Tekst7],[forms]![selectiemaken]![Tekst8],[forms]![selectiemaken]![Tekst9],[forms]![selectiemaken]![Tekst10])));

Ik maak dus de selectie aan de hand van mijn ingevulde velden tekst1, tekst2, tekst3 etc, nu komt er een rapport van de geselecteerde gegevens. en dit is perfect.

Maar nu wil ik dus de LOCATIE van de gegevens die ik zojuis geselecteerd heb veranderen.

Ik weet dat het erg onduidelijk is en daarom heb ik even een voorbeeldje erbij gemaakt in een JPG tje


 
Je query sla je op. Je maakt een update query waarbij je alleen die records wijzigd die je terugkrijgt uit je zojuist opgeslagen query. dus
Code:
Update tabel1 set locatie = "ergens" where nummer in (select nummer from qryDieJeZojuistHebtOpgeslagen)
Enjoy!
 
Hey, even een vraagje. Misschien heel stom ..:shocked:

Maar hoe sla ik de query op ?
 
Als je een query hebt gemaakt met de query builder sluit dan de query builder af. Dan moet je je query opslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan