Gegevens in Excel inlezen via Macro in 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter looze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

looze

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Ik heb een macro die perfect werkt in Excel 2003, maar wanneer ik hem nu probeer te gebruiken in Excel 2010 loopt het mis.

Wat is het doel? Ik voer een bevraging uit waarbij een aantal mensen een excelfile invullen. Vervolgens heb ik een verwerkingsbestand waarin ik per kolom de gegevens van 1 deelnemer aan de bevraging inlees. De macro doet dit door per kolom de link naar het leeg bevragingsformulier (hier 'vorderingen') te wijzigen in de bestandsnaam van een deelnemer. Die bestandsnaam vul ik bovenaan de kolom in. Wanneer dit voor 1 kolom is gebeurd moet het bestand van die deelnemer gesloten worden en moet er overgegaan worden naar de volgende kolom. En daar loopt het nu mis.

De gegevens worden goed ingelezen voor de 1ste kolom, maar bij de rode regel (om het bestand te sluiten) blokkeert de macro. Wat zou ik hier moeten wijzigen? Speelt de overgang va Excel 2003 naar 2010 hier een rol?

Code:
Sub Inlezen_inputmodellen()

For n = 10 To 49

If Not Cells(9, n).Value = 11 Then

ChDir "M:\02_MEDEWERKERS\STEVEN DE LOOZE\2011 Steven\OPH\Vord VA\ontvangen 03-2011"

Workbooks.Open Filename:=plaats & ActiveSheet.Cells(8, n).Value, UpdateLinks:=0

Windows("Verwerking vorderingen 03-2011.xlsm").Activate

ActiveSheet.Columns(n).Select

Selection.Replace What:="Vorderingen", Replacement:=ActiveSheet.Cells(8, n).Value, LookAt _
    :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
    ReplaceFormat:=False
        [COLOR="red"]
    Windows(ActiveSheet.Cells(8, n).Value).Close[/COLOR]

End If

Next n

Range("A1").Select

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan