Gegevens in Excel invoeren en koppelen met VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwitser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
3
Hallo allemaal

Aangenaam "virtueel" kennis met jullie te maken. Ik ben Bas, 36 jaar en woon en werk in Zwitserland bij de spoorwegen.

Om mijn werk een stuk efficienter te maken ben ik druk bezig allerlei gegevens te verwerken. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Ik wil graag dat mijn medewerkers in Excel gegevens kunnen beheren over de hun toegedeelde machinisten. Dit dmv van kruisjes zetten in tabellen. Dit werkt zover zonder problemen. Nu heb ik in VB een programma gemaakt dat het mij mogelijk zou kunnen maken al deze ingevulde gegevens tot een rapport te kunnen verwerken.

Concreet is mijn probleem dus: hoe koppel ik de gegevens uit Excel met het programma in VB. Is dit überhaupt mogelijk. Bedoeling is dat het een keer per half jaar geactualiseerd moet worden. Een continue link is dus niet echt noodzakelijk. Kan dit?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp en een groet uit koud Zwitserland :)

Bas
 
Dag Bas

Heb je het over VB of VBA? Dit subforum is voor VBA.
 
Kan we eens een kijkje nemen in (een stukje van) jouw bestand? Eerst zippen wel.
 
Het bestand

Hallo Wigi

Alvast bedankt voor je hulp. Duurde ff wegens vergaderingen voor ik er weer aan toekwam. Als attachement het bestand.

Doel is dat ik als chef dmv de eerste drie bladen meteen zien kan welke opleidingsbehoeftes per persoon er zijn. Mijn collega's moeten dan via blad 4 de gegevens van de desbetreffende machinist invoeren en actueel houden.

Mijn voorstelling is dus: gegevens worden halfjaarlijks gecontroleerd en bijgewerkt. Om de invoer makkelijker te maken gebeurd dit via blad 4, dus ik moet gegevens kunnen schrijven en en lezen in blad 4. De eerste drie bladen halen uit het excelbestand weer hun gegevens voor mij.

Als je me al een beetje op de goede weg kunt helpen zou ik al enorm blij zijn. Voor vragen of onduidelijkheden/dingen die je veeeeeeeel anders en veeeeeel makkelijker op een bepaalde manier zou kunnen oplossen sta ik je graag ter beschikking

Groeten uit een koud Zwitserland

Bas
 

Bijlagen

  • Versie 2 1 3 van Lokpersonal Original 31-10-07 met ingave en pulldowns voor helpmij.zip
    80,9 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan