Gegevens in formulier opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralluv

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Ik ben sinds een tijdje bezig met een database te maken voor mijn stage, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb een bestelformulier gemaakt, maar deze heb ik niet laten baseren op een tabel. Is het nu toch mogelijk om de gegevens die worden ingevuld op te slaan, of moet dit dmv een tabel. Dan zou ik namelijk heel veel kolommen in mijn tabel krijgen, omdat je de mogelijkheid hebt 10 producten in te voeren uit 10 categorieen met hoeveelheden enz. Dus ongeveer 50 a 60 velden.
Het enige probleem met die velden die niet gebaseerd zijn op een tabel gevuld blijven als ik naar de volgende record ga. Deze zou ik eigenlijk liever leeg hebben, met Form_load en dan Null bij die velden in te vullen lukt dat alleen als je het formulier opent, maar dus niet als je naar het volgende record gaat!

Iemand suggesties!? Alvast heel erg bedankt!!

Laatst bewerkt:
Ongebonden

Zoiets heet een ongebonden formulier. Dit is zeer wel mogelijk, je schrijft dan alle interactie met de database, je tabellen, zelf in de vorm van gebeurtenis-procedures. Je kunt bijvoorbeeld een knop Opslaan maken waarmee de ingevulde gegevens worden weggeschreven in een tabel, precies op de manier waarop jij het wilt.

Iets anders wat me opviel is de motivatie waarom je zoveel velden nodig hebt. Als het probleem is dat je dat er per mogelijk te bestellen artikel een veld is in je tabel, dan zijn er waarschijnlijk handiger methodes om je database in te richten. De gebruikelijke manier is om een tabel aan te leggen met mogelijk te bestellen artikelen en een tabel met bestellingen. In de tabel met bestellingen staat 1 veld waarmee naar de artikelentabel wordt verwezen. Op die manier kun je met 1 veld toch een schier oneindig aantal artikelen specificeren.

Zoiets heet een ongebonden formulier. Dit is zeer wel mogelijk, je schrijft dan alle interactie met de database, je tabellen, zelf in de vorm van gebeurtenis-procedures. Je kunt bijvoorbeeld een knop Opslaan maken waarmee de ingevulde gegevens worden weggeschreven in een tabel, precies op de manier waarop jij het wilt.

Iets anders wat me opviel is de motivatie waarom je zoveel velden nodig hebt. Als het probleem is dat je dat er per mogelijk te bestellen artikel een veld is in je tabel, dan zijn er waarschijnlijk handiger methodes om je database in te richten. De gebruikelijke manier is om een tabel aan te leggen met mogelijk te bestellen artikelen en een tabel met bestellingen. In de tabel met bestellingen staat 1 veld waarmee naar de artikelentabel wordt verwezen. Op die manier kun je met 1 veld toch een schier oneindig aantal artikelen specificeren.

- Als ze worden weggeschreven in de tabel, dan zijn er alsnog toch de nodige velden nodig hiervoor? Of zie ik dat helemaal fout :confused:..

- Ik dacht al dat het handiger kon, maar ik kwam maar niet op het idee. Ik heb alleen het probleem dat ik Comboboxen gebruik die refereren naar een andere combobox. Ik snap dus niet helemaal hou ik dit zou meoten doen, heb je misschien een soort van voorbeeld voor mij?!

Bedankt voor je snelle reactie!

Okee ik heb het via het noorderwind voorbeeld gedaan. Namelijk een subformulier gemaakt waar je hetgene kan aanklikken wat je wil, dus ongeveer wat jij bedoelde denk ik!
Dus ik heb geen problemen meer! Alleen nu de volgende vraag;
Ik wil graag ook de voorraad meenemen en dat wil ik als volgt kunnen doen.
Het betreft een verhuurbedrijf en op het order formulier komt een datum van levering en een datum wanneer het terug komt. Kan ik via een query of een code iets maken waardoor access dan na terugkom datum vanzelf de producten weer bij de voorraad doet. Zo kunnen de mensen die de order in moeten vullen dus zien of er nog wel voldoende artikelen beschikbaar zijn. Kan dit wel en hoe zou ik dat het beste kunnen doen?

dankje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan