Gegevens in het formulier worden niet opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuwertie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Hallo,

Tot mijn verbazing heb ik een probleempje met mijn database.
Ik heb een formulier (brief) die ik helemaal in kan vullen. Onderaan heb ik ook een knopje waarmee ik het kan printen in PDF (CutePDF).

Alleen heb ik het volgende probleem.
Mijn formulier wordt niet opgeslagen in de tabel. Dus hierdoor krijgt het rapport ook niet de juiste gegevens. Dus krijg ik een leeg rapport.
De gegevens worden pas in de tabel opgeslagen NADAT het formulier is afgesloten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. De gegevens horen toch direct opgeslagen te worden in de tabel. Anders moet ik altijd eerst het formulier afsluiten en weer openen om het ingevulde formulier uit te kunnen printen (opslaan).

Moet ik iets bij eigenschappen gaan veranderen?

Als je op een formulier werkt, staat het record in Edit modus. Zolang je niet opslaat, of naar een ander record gaat (wat hetzelfde effect heeft) heb je dus nog geen gegevens die je kunt zien in je rapport.
Je kunt bijvoorbeeld een knop maken waarmee je het record opslaat, en de code die daarmee gemaakt wordt kopieëren naar de knop waarmee je het rapport opent.
Je kunt ook aan het begin van de rapportcode de regel
Code:
If Me.Dirty Then Me.Dirty=False
opnemen.

Bedankt voor je snelle reactie octafish!
Jij zal het vast beter weten maar wat ik in mijn formulier (frm_tblafmeld) invoer, moet toch GELIJK in de tabel (tblAfmeld) opgeslagen worden? Hiervoor moet ik toch niet met knopjes werken om de gegevens van het formulier in de tabel op te kunnen slaan.

Laatst bewerkt:
Het record wordt ook wel opgeslagen, maar zolang je nog in de bewerkingsmodus zit, kan een ander opbject (lees: rapport) er weinig mee. Je kunt de modus van het formulier (en dus het record) simpel zien als je de Recordkiezers functie op Ja zet. Je ziet dan dat, zodra je een record gaat bewerken, het driehoekje verandert in een potloodje. En zolang die status blijft, is het record gelocked en in bewerking.

Yep ik snap het. Dankjewel!
Mijn code voor de opdrachtknop ziet er als volgt uit.

Code:
Private Sub Rapport_Afdrukken_Click()

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

'Print current record
'using rptEmployees.
If IsNull(Me!AfmeldID) Then
MsgBox "Please select a valid record", _
vbOKOnly, "Error"
Exit Sub
End If
DoCmd.OpenReport "rpt_tblAfmeld", , , _
"AfmeldID = " & Me!AfmeldID
End Sub

Dus wordt eerst opgeslagen. Daarna in PDF geprint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan