Hallo,
Ik heb een databese in access waarin de prestaties van een herpakkingsproces worden bijgehouden.
Er is een formulier met de volgende invoermogelijkheden:
- datum
- type proces
- aantal producten
- starttijd
- eindtijd
Dit werk word uitgevoerd door uitzendkrachten die gebruik maken van verschillende tarieven op basis van de tijd
Overdag word natuurlijk minder betaald dan savonds
Nu wil ik dus een extra kolom waarin dit tarief word opgezocht op basis van de starttijd
Dus als de starttijd bijvoorbeeld 14:00 is dan moet er het dagtarief van € 15 uitkomen
Bij 20:00 moet het avondtarief er komen te staan.
In excel is dit met de formule vert.zoeken makkelijk opgelost
Ik kan echter niet de bewerking pas in excel uitvoeren omdat de inhoud hier dan al gegroupeerd is per datum
Dus de kosten voor die post moeten dan al berekend zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat dit mogelijk moet zijn. Het lijkt me een simpele bewerking aangezien het in excel ook kan. Maar ik kom er bij access niet uit.
Alvast bedankt
Ik heb een databese in access waarin de prestaties van een herpakkingsproces worden bijgehouden.
Er is een formulier met de volgende invoermogelijkheden:
- datum
- type proces
- aantal producten
- starttijd
- eindtijd
Dit werk word uitgevoerd door uitzendkrachten die gebruik maken van verschillende tarieven op basis van de tijd
Overdag word natuurlijk minder betaald dan savonds
Nu wil ik dus een extra kolom waarin dit tarief word opgezocht op basis van de starttijd
Dus als de starttijd bijvoorbeeld 14:00 is dan moet er het dagtarief van € 15 uitkomen
Bij 20:00 moet het avondtarief er komen te staan.
In excel is dit met de formule vert.zoeken makkelijk opgelost
Ik kan echter niet de bewerking pas in excel uitvoeren omdat de inhoud hier dan al gegroupeerd is per datum
Dus de kosten voor die post moeten dan al berekend zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat dit mogelijk moet zijn. Het lijkt me een simpele bewerking aangezien het in excel ook kan. Maar ik kom er bij access niet uit.
Alvast bedankt