• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeeEmBee

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Hallo Allemaal,

Wie helpt mij uit de brand?

Ik heb 2 werkbladen
1 met een aantal gegevensvelden waarmee gerekend wordt
1 met artikelgegevens.

Op blad 1 verzamel ik de ingredienten die in een eindprodukt moeten komen. Daarvoor heb ik de gegevens nodig die op blad 2 vermeld staan. Ik kopieer nu steeds handmatig gegevens van blad 2 naar blad 1 maar volgens mij moet dat sneller kunnen.
Het zou fantastisch zijn als ik bijvoorbeeld op blad 1 alleen maar het artikelnummer hoef in te vullen en dat excel dan zelf op blad 2 de gehele regel die hierbij hoort ophaalt.

Kan iemand mij zeggen of dit kan en zo ja, hoe????

Dank, Dank, Dank bij voorbaat

Mart

Kan dit niet met de functie VERT.ZOEKEN, anders ff een voorbeeldje.

Hallo Allemaal,

Wie helpt mij uit de brand?

Ik heb 2 werkbladen
1 met een aantal gegevensvelden waarmee gerekend wordt
1 met artikelgegevens.

Op blad 1 verzamel ik de ingredienten die in een eindprodukt moeten komen. Daarvoor heb ik de gegevens nodig die op blad 2 vermeld staan. Ik kopieer nu steeds handmatig gegevens van blad 2 naar blad 1 maar volgens mij moet dat sneller kunnen.
Het zou fantastisch zijn als ik bijvoorbeeld op blad 1 alleen maar het artikelnummer hoef in te vullen en dat excel dan zelf op blad 2 de gehele regel die hierbij hoort ophaalt.

Kan iemand mij zeggen of dit kan en zo ja, hoe????

Dank, Dank, Dank bij voorbaat

Mart

Dat kan zelfs op verschillende manieren.
Zoals gemeld is een voorbeeldbestand wel wenselijk.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heren,

In ieder geval alvast dank voor jullie tijd.
Ik ben gloednieuw hier--> hoe upload ik een voorbeeld??

Als je een bericht schrijft op het forum zie je bovenaan het menu een paperclip.
In plaats daarvan kan je ook naar beneden scrollen en op de knop Beheer Bijlagen klikken.
Vervolgens klik je op Bladeren om het bestand te zoeken.
Als je het bestand gevonden hebt, klik je op Openen.
Je komt weer terug in het Beheer Bijlagen menu waar je op de knop Uploaden (naast Bladeren) klikt.
Het bestand is nu toegevoegd aan het bericht.

Suc6.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je een artikelnummer invoert, verschijnt in de naastgelegen cellen de bijbehorende gegevens van Blad2.

Ik zie dat niet alle artikelen een nummer hebben.
Je zou er zelfs aan kunnen denken om een datavalidatie te maken met alle artikelnummers zodat je de nummers niet hoeft in te typen maar zo uit de lijst kan halen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dankje Roncancio,

Dit werkt al perfect.
Met datavalidatie bedoel je een veld met pijltje naar beneden, net als bijvoorbeeld het selecteren van een land in een invoerveld?
Hoe pak je dat dan aan? Of is daar al een draadje voor??

Zover al hartelijk dank!!
Mart

Met datavalidatie bedoel je een veld met pijltje naar beneden, net als bijvoorbeeld het selecteren van een land in een invoerveld?

Inderdaad.
Ik heb de datavalidatie in je bestand verwerkt.

Een paar opmerkingen
  1. De lege regels in het tabel heb ik verwijderd
  2. Zout heeft een fictief nummer gekregen. Die cel heb ik een andere kleur gegeven zodat je dit makkelijk kan terugvinden en aanpassen.
  3. Als je nieuwe artikelen toevoegt, dan zie je die automatisch in de lijst terug.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Nogmaals hartelijk dank.

We gaan vooruit !!!

Groet en alvast prettig weekend!!
Mart

Nogmaals hartelijk dank.

We gaan vooruit !!!

Groet en alvast prettig weekend!!
Mart

Graag gedaan.
Als hiermee je vraag is beantwoord, gaarne de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan