• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens invoeren: bijvoegen aan lijst dmv Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelproblem

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2015
Heey allemaal,

Ik heb ff een vraagje:

er zijn 3 cellen die alle 3 ingevuld moeten worden. dan wordt er een afbeelding zichtbaar, waarin staat "Bestelling plaatsen". de bedoeling is dat als je op deze knop klikt de gegevens worden aangevoerd naar een lijst in een ander werkblad.

Voorbeeld
A1 = Automerk
A2 = Aanschafkosten
A3 = Benzineverbruik
Als alle cellen zijn ingevuld dan moet er een knop verschijnen. door het klikken op deze knop worden deze aan een lijst toegevoegd waarin staat hoeveel auto's ik momenteel bezit, hoeveel benzine dit kost als ik constant blijf rijden en wat de aanschaf is van alle auto's.
De lijst ziet er dan zo uit:

aantal auto's Totale aanschaf Benzineverbruik
1 Mitsubishi........7500...................1:12
1 Seat...............4000...................1:8
1 Toyota............6000...................1:10
[Ingevuld in A1]..[Ingevuld in A2]....[Ingevuld in A3]

nu is het de bedoeling dat ik die cellen (A1:A3) invul, er een knop verschijnt, waar ik op kan klikken en dan boven(of onder) aan deze lijst verschijnt in een ander tabblad.

Ik werk trouwens in excel 2010
Mvg. Simon

Laatst bewerkt:
Je hebt het aantal en het merk in dezelfde cel staan? Plaats eens een voorbeeld documentje.

Laatst bewerkt:
Hij werkt bijna.
nu nog het volgende probleem:
de bedoeling is dat Als hij is ingevuld, klik je op de knop, en verwijderd wat er in de vakjes stond, hij zet hem echter wel in de lijst.
maar als ik dan opnieuw invul, mikt hij de vorige gegevens uit de lijst om de nieuwe gegevens daar te plaatsen.
Beschouw dit voorbeeld als een soort garage, waarin auto's alleen kunnen worden gekocht.

nog 1 vraagje dan. het systeem werkt, maar het werkblad 'Lijst' hoeft niet getoond te worden.

de bedoeling is dat ik met de formule =som(Lijst!A:A) het totaal aantal bereken. (en van bijv. waarde ook hoeveel ik in kas heb) en dan van de andere waarden bijvoorbeeld ook.

Mvg Simon

Als je de code leest is het eenvoudig om te zien wat je moet doen om het blad "Lijst" niet te tonen. De formules kan je neem ik aan zelf wel.

haha, het antwoordt had ik al gevonden, hoewel ik de macro's nog niet snap.
Nu is het de bedoeling dat ik een gegevensbereik uit 3 verschillende tabs haal, dus ik ga lekker door met puzzelen :)

Nog een vraagje:

Intussen ben al al zover dat niet alle gegevens verdwijnen maar alleen 1 cel (ik ben niet zo handig met excel :)), maar goed ik had nog 1 vraag: Hoe zorg ik ervoor dat de knop verdwijnt als ik er op heb geklikt?

Door 1 of meer van de 5 cellen in kolom A leeg te maken met de DEL toets.

Bedoel je dat de macro alleen zijn werk mag doen als het bedrag in C2 groter is dan 100.000 of als het bedrag in C2 groter is dan het bedrag in A4? (Aanschaf)

Laatst bewerkt:
Als het bedrag in C2 (wat ik momenteel in kas heb) groter is dan het bedrag in A4 (Wat de auto kost), mag de macro toevoegen aan lijst.

nu nog een vraag:

het is de bedoeling dat de gegevens ook aangevuld worden in een lijst op een ander werkblad.
Vul bijvoorbeeld dezelfde lijst in onder het tabblad "Hier invullen" vanaf cell B8 naar rechts.
Nu heb ik al uitgevogeld dat als dit invult:
PHP:
Sub Koop1
    Koop
    Koop2
End sub
twee macro's uitvoerd als je op "Koop1" klikt.
Maar dan nog de gegevens doorvoeren met een zelfde soort macro. alleen lukt dit op een of andere manier niet als ik bij sheets ("Hier invullen") plaats en de verwachte coordinaten.

Groetjes Simon

Mij is niet duidelijk wat je nu precies wilt. Daar staat ook niks over in je document.

het is dus de bedoeling dat dezelfde lijst verschijnt in het tab "hier invullen". alleen dan invullen vanaf B8. en iets andere gegevens, want je moet het niet kopieren/plakken

Laatst bewerkt:
En die "iets andere gegevens" moeten we zelf verzinnen? :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan