Excelproblem
Gebruiker
- Lid geworden
- 26 jan 2015
Heey allemaal,
Ik heb ff een vraagje:
er zijn 3 cellen die alle 3 ingevuld moeten worden. dan wordt er een afbeelding zichtbaar, waarin staat "Bestelling plaatsen". de bedoeling is dat als je op deze knop klikt de gegevens worden aangevoerd naar een lijst in een ander werkblad.
Voorbeeld
A1 = Automerk
A2 = Aanschafkosten
A3 = Benzineverbruik
Als alle cellen zijn ingevuld dan moet er een knop verschijnen. door het klikken op deze knop worden deze aan een lijst toegevoegd waarin staat hoeveel auto's ik momenteel bezit, hoeveel benzine dit kost als ik constant blijf rijden en wat de aanschaf is van alle auto's.
De lijst ziet er dan zo uit:
aantal auto's Totale aanschaf Benzineverbruik
1 Mitsubishi........7500...................1:12
1 Seat...............4000...................1:8
1 Toyota............6000...................1:10
[Ingevuld in A1]..[Ingevuld in A2]....[Ingevuld in A3]
nu is het de bedoeling dat ik die cellen (A1:A3) invul, er een knop verschijnt, waar ik op kan klikken en dan boven(of onder) aan deze lijst verschijnt in een ander tabblad.
Ik werk trouwens in excel 2010
Mvg. Simon
Ik heb ff een vraagje:
er zijn 3 cellen die alle 3 ingevuld moeten worden. dan wordt er een afbeelding zichtbaar, waarin staat "Bestelling plaatsen". de bedoeling is dat als je op deze knop klikt de gegevens worden aangevoerd naar een lijst in een ander werkblad.
Voorbeeld
A1 = Automerk
A2 = Aanschafkosten
A3 = Benzineverbruik
Als alle cellen zijn ingevuld dan moet er een knop verschijnen. door het klikken op deze knop worden deze aan een lijst toegevoegd waarin staat hoeveel auto's ik momenteel bezit, hoeveel benzine dit kost als ik constant blijf rijden en wat de aanschaf is van alle auto's.
De lijst ziet er dan zo uit:
aantal auto's Totale aanschaf Benzineverbruik
1 Mitsubishi........7500...................1:12
1 Seat...............4000...................1:8
1 Toyota............6000...................1:10
[Ingevuld in A1]..[Ingevuld in A2]....[Ingevuld in A3]
nu is het de bedoeling dat ik die cellen (A1:A3) invul, er een knop verschijnt, waar ik op kan klikken en dan boven(of onder) aan deze lijst verschijnt in een ander tabblad.
Ik werk trouwens in excel 2010
Mvg. Simon
Laatst bewerkt: