• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens invoeren: bijvoegen aan lijst dmv Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
En die nieuwe gegevens in kolom D vul je zelf in?

die moeten dus door middel van macro aan lijst in "hier invullen" toegevoegd worden. gegevens slaan nergens op, maar dit is slechts voorbeeld.

Ik gebrijp het niet meer. De gegevens in kolom D moet op B8, B9 enz worden ingevuld door de macro. Geen enkel probleem natuurlijk, maar waar komen dan de gegevens die nu in kolom D staan vandaan? Of wil je de gegevens uit kolom A ingevuld hebben in zowel het blad "Lijst" als het blad "Hier invullen " vanaf cel B8?

hahaha. dit loopt helemaal uit de hand.

De gegevens van D1 t/m D5 moeten worden ingevuld net als de gegevens uit A1 t/m A5.

met die ene knop moeten dus 2 lijsten aangevuld worden.

Dus de macro zoals hij nu is moet blijven werken. Die plaatst de gegevens uit A1 t/m A5 in het blad "Lijst" en daarnaast wil je dat de macro tevens de gegevens uit D1 t/m D5 plaatst in de cellen B8 t/m B12 op het blad "Hier invullen". Dat is de bedoeling?

Geen idee wat je met > bedoeld.

Ik heb alleen deze regel toegevoegd, meer niet:
.Cells(8, 2 + x) = .Cells(x, 1)

Ok, maar dat heeft dat dus niks met de huidige wijziging van doen.

Hij doet dus nu wat je wilde. Daar gaat het maar om :)

er zit zelfs nog een fout in. Of jij het als fout ziet, weet ik niet, maar de bedoeling is dat in "Hier invullen" ook een lijst ontstaat. in het origineel gaat het hier om heel andere dingen. Misschien dat de gegevens je in de war brengen, hierbij een nieuw bestandje. de lijst moet dus naar beneden doorlopen.
Bekijk bijlage Voorbeeld macro's (7) (2).xlsm

ik snap de macro niet, als ik de lijst 10 hokjes naar beneden trek, vult hij hem gewoon aan, maar als ik hem overneem naar het origineel werkt hij niet???

Dan is het origineel anders dan het voorbeeld dat je plaatste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan