Gegevens invoeren middels een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyGerritsen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2018
Berichten
8
Ik ben op zoek naar een user form die voor mij het volgende doet.
In een worksheet ( werkrooster ) staan in kolom A namen en in rij 2 staan datums.
Onder de datums staan de diensten ( O = Ochtenddienst / L = Latedienst enz. enz.)
Ik wil in de userform een naam ingeven, een begindatum, een einddatum en een absentie soort ( Verlof / Ziek enz. enz.)
De gegevens moeten dan bij de juiste naam en datum in het rooster geplakt worden.

Mocht dit makkelijker gaan op een andere manier zonder een userform dan zou ik dat ook graag willen weten.

Alvast bedankt voor degene die mij kan helpen.

Bekijk bijlage Rooster 2018.xlsm
 
Goedemorgen Roy,

Welkom op het forum. De ervaring leert dat niemand een userform op de schijf heeft staan die exact overeenkomt met jouw wensen. Probeer dus eerst een userform te maken met de benodigde controls (textboxen, labels, etc.)

Of wellicht heb je mazzel en bouwt iemand het direct in zijn geheel voor jou.

Gr.

Sjon
 
Beste, welkom op het forum:)
Ik vind je uitleg vrij summier.
Zoiets ( O = Ochtenddienst / L = Latedienst enz. enz.) & ( Verlof / Ziek enz. enz.) Als helper hebben we natuurlijk weinig aan enz enz.
Met de nu gegeven info maak ik er dit van.
 

Bijlagen

  • Rooster 2018.xlsm
    24,3 KB · Weergaven: 57
Beste, welkom op het forum:)
Ik vind je uitleg vrij summier.
Zoiets ( O = Ochtenddienst / L = Latedienst enz. enz.) & ( Verlof / Ziek enz. enz.) Als helper hebben we natuurlijk weinig aan enz enz.
Met de nu gegeven info maak ik er dit van.

Beste gast0660,
Bedankt voor het voorbeeld maar dat is ( nog ) niet wat ik precies bedoel. ( Overigens werkte deze niet omdat er telkens een melding kwam "Gelieve een geldige datum in te vullen" terwijl er wel een geldige datum was ingevuld.)
Wat ik wil bereiken is dat ik een invul formulier krijg met de volgende invoer velden.
1: Naam medewerker
2: Begin datum
3: Einddatum
4: Absentie-soort
5: ( Indien mogelijk een opmerking toevoegen )

Ik vul de naam medewerker in
Ik vul de begindatum in
Ik vul de einddatum in
Ik vul de absentie-soort in
( eventueel een opmerking toevoegen )

Na het invullen van deze gegevens moet de naam gezocht worden. Daarna moeten de dienstomschrijvingen ( zoals O of L of N .... ) tussen begin en einddatum vervangen worden door de ingevoerde absentie-soort ( zoals V voor verlof of Z voor ziek ). Indien mogelijk zou ik graag de ingevoerde opmerking als opmerking willen toevoegen aan de cellen die vervangen zijn.

Als ik maar een begin heb met deze gegevens en de rest van de gegevens wil ik zelf wel aanvullen in de code ( moet niet te lui worden ;-) )

Hopelijk is mijn vraag nu wel duidelijk :D
En hopelijk weet jij de oplossing :thumb:
Alvast bedankt weer !!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch al een begin gekregen? Je kan de gegevens veel beter in een horizontale tabel zetten en gebruik maken van filters.
 

Bijlagen

  • Rooster 2018 (2).xlsm
    32,4 KB · Weergaven: 71
Hallo VeNa,

Bedankt voor jouw opzet maar wij zijn verplicht om volgens een bepaalde lay-out te werken wat dus betekent dat alle datums horizontaal vermeld worden met daaronder in de kolommen de soort diensten.

Het gebruik van een userform lijkt me wel de snelste en makkelijkste manier.

Het opzetje van gast0660 is wel hetgeen wat ik bedoel maar werkt nog niet ( kan niet ontdekken waarom het niet werkt :( )
Hopelijk kan gast0660 ( of wellicht een ander slim iemand ) mij verder helpen !!!
 
Wie legt die verplichting op? Is diegene bekend met het feit dat een slechte opzet niet efficiënt is? Is deze rapportage-opzet niet te maken obv een horizontale tabel? Welke inspanningen heb je zelf al verricht om het foutje op te lossen of een eigen formulier te maken?
 
Mijn vbtje werkt wel maar je moet de datum ingeven zoals in uw bestand 20/08 en niet 20/08/2018.
 
@gast0660, Je voldoet dan alsnog niet aan alle eisen die gesteld zijn.:d
 
En gooi die rommel eens van zolder @Dotch.

Ik heb je al vaker voor gedaan dat je niet hoeft zoeken als de gegevens hetzelfde zijn als de combobox.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan