gegevens invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag

Ik heb deze vraag in het verleden wel eens meer gesteld maar ik kom hier ook
met veel googlen en boeken nog niet uit,

Ik zou iets willen maken om het invoeren van mijn gegeven in mijn database makkelijker
te maken.

als ik nu een koppeltabel moet in vullen moet ik 5 cijfers in myadmin invullen dat is op zich zo gebeurt.

maar ik moet eerst in de 5 tabelen het juiste id nummer opzoeken , dat opschijven
en dan die nummers ik mij koppel tabel invullen.

Ik weet niet hoe maar mijn gevoel zegt dat dat makkelijker kan.

Ik zou graag een beetje willen weten hoe ik dit aanpak de rest zoek ik wel uit

probeer eerst je tabel eens wat te normaliseren en met behulp van goed geslecteerde query kom je er wel

ps stel je vraag graag wat duidelijker

Klinkt alsof de tabel al redelijk genormaliseerd is. Verder ben je meer op zoek naar een PHP pagina met een invulformulier dan een SQL query denk ik.

Heb je al gezocht naar tutorials voor PHP formulieren?

ja soms is het best wel lastig om het goed uit te leggen, zal het anders formuleren.

Ik ben zeker zoals frats al zegt op zoek naar een soort formulier om mijn gegevens
in te vullen.

Ik heb een database over paardenraces met 3 tabelen(om het even simpel te houden)
paarden
uitslag
plaats
dan heb ik een koppeltabel waar de id's van de 3 tabelen in staan.

dus paard_id uitslag_id en plaats_id

als nu bijv het paard klaasje eerste werd in amsterdam
dat moet ik in de tabel paard zoeken welk id-nummer klaasje heeft en dat invullen in de koppeltabel (onder paard_id) en met uitslag en plaats hetzelfde

mijn vraag
kan ik een pagina maken(met php) waar drie formulieren op staan
een met de paarden ,een met de uitslagen en een met de plaatsen

zodat ik drie keuzes maak en dan verzend zodat de koppeltabel is ingevult

Ik hoop dat het iets duidelijker is ,anders probeer ik het gewoon nog een keer

bij voorbaat dank

Dat kan zeker. Dan moet je een pagina hebben die 3 queries uitvoerd; eentje om de inhoud van elke tabel op te halen. Daarna moet je de data uit elke tabel op het scherm gooien met een radiobutton ervoor. Je moet zorgen dat de radiobutton als value het id heeft dat ernaast getoond wordt (en je dus de naam toont naast de radiobutton)

Dan laat je iemand 3 radiobuttons kiezen en als hij op een submit drukt dan lees je de 3 values uit en bouw je een INSERT query die die values in de database zet.

Zolang je niet superveel data hebt (als in tientallen rijen max) is dat goed te doen. Als je er meer hebt wordt het een stuk lastiger, dan moet je je eigen zoek algoritmen gaan schrijven en waarschijnlijk AJAX toe gaan passen om alles overzichtelijk te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan