• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens invoerveld naar verschillende bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley2004

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2017
Berichten
5
Hallo,

Top de info op deze website!
Ik heb een formulier in elkaar geknutseld met behulp van hier, maar kom er niet helemaal uit.

Wat ik graag wil:
Op het eerste blad een invul formulier met daarin de datum, aantal kilometers en projectnummer.
Dit is gelukt en hij zet de gegevens in blad2

Nu moet ik de gegevens sorteren per maand.
Zou mooi zijn als alles van januari naar een tabblad januari gaat en februari naar ander blad.
En als er een tabllad zou zijn met het overzicht van het jaar. Dus jan tm dec met de totalen in een tabel.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage invoer tabel test.zip
 
Waarom gebruik je geen Userfom om de invoer te regelen? Waarom wordt de invoer pas vanaf rij 6 weggeschreven in Blad2? En waarom wil je uiteindelijk alle verzamelde gegevens weer gaan uitsplitsen in verschillende tabjes?

Jouw huidige code kan je volgens mij ook wel zo schrijven waarbij wel de verborgen kolommen overschreven worden. Wat wil je met al die verborgen kolommen?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Sheets("Blad1")
  If Not IsDate(.[D4]) Then
    MsgBox "geen datum gevuld"
    Application.Goto .[D4]
    Exit Sub
  End If
  Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = Array(.[D4], , .[D6], , .[D8])
End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Zoals ik zei, ik heb dit formulier aangepast aan de hand van wat ik hier vond.
Voor mij hoeft er niets verborgen te worden.
Dit was blijkbaar zo, was me niet oogevallen.
Zoveel ervaring heb ik ook weer niet.
Was al blij dat dit zover lukte.
 
Volgens mij heb ik wat meer vragen gesteld.

Als je gegevens een beetje gestructureerd wegschrijft dan heb je geen extra tabjes nodig voor overzichten per maand. Dit kan je prima oplossen met een draaitabel en eventueel (vanaf XL-2010) met Slicers om makkelijk te kunnen filteren.
 

Bijlagen

  • invoer tabel test.xlsb
    37,9 KB · Weergaven: 34
wauw dit is wel erg mooi!
Mijn kennis was niet genoeg om dit te kunnen bedenken/maken!
is dit ook nog te maken dat de projecten niet van te voren gedefineerd zijn?
dus per invoerveld een los project ingevuld kan worden?
De overzichten zien er zo ook mooi uit!
 
Waarom zou je dat willen? Een project lijkt mij een vooraf gedefinieerd iets waarop je uren, kilometers en nog andere zaken wilt boeken. Als je een project niet op voorhand gedefinieerd hebt dan kan je van alles overal op boeken. Met een vrije invoer kan excel niet begrijpen dat bv pr0001 hetzelfde is als pr001.
 
Ik denk dat mijn idee er iets anders van is dan die van jou.
Ik wil dus mn kilometers noteren per dag. En daarbij een project noteren.
Dus niet andersom.
Zoals hij nu was is prima, maar zou mooi zijn als dat vakje voor projecten dus ook los ingevuld kan worden, zoals kilometers
 
Dan maak je er een textbox van. En als je niets van VBA begrijpt dan kan je net zo goed de tabel handmatig vullen.
 
Als ik wist hoe, dan zou ik dit graag doen.
Helaas snap ik er nog niet veel van , maar ben druk bezig erover te leren. Vooral met dit forum enzo.
Ik was blij met datgene wat je gemaakt had, alleen die ene box aanpassen zou geweldig zijn!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan