Gegevens invullen in meerdere bestanden en op meerdere locaties in bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvietoin

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
beste forumleden,

vraagje

ik wil een aantal gegevens in een aantal verschillende word-documenten invoeren
bv.
ordernr
werk
adres
persoon 1
tel persoon 1
persoon 2
tel persoon 2

hierbij moet bv. ingevuld worden
doc 1:
werk
adres
persoon 1 (locatie A in tekstdoc.)
persoon 1 (locatie B in tekstdoc.)

doc 2:
werk
adres
persoon 1
tel persoon 1
persoon 2
tel persoon 2

graag wil ik dat automatiseren, zodanig dat ik maar één keer de gegevens hoef in te vullen

in excel kan dit dmv. verwijzingen naan cellen
in word via ask velden? dit lukt bij mij niet, en zeker niet meerdere keren terug laten komen van gegevens persoon 1
kan ik in een excelbestand de gegevens invullen, en vervolgens in de verschillende word-doc verwijzingen maken naar celnr?
of in een word bestand, waarnaar verwezen wordt?

ben benieuwd of het mogelijk is

gr
Toin

Ik heb je vraag verplaats vaan de "Word" sectie, gezien je daar een vraag over hebt en je hier meer kans hebt op de juiste hulp.

in word via ask velden? dit lukt bij mij niet, en zeker niet meerdere keren terug laten komen van gegevens persoon 1
Ik snap niet wat je bedoeling is, en je voorbeeldje helpt daar ook niet bij. Ik zou zeggen: doe er op zijn minst wat documenten bij met wat data. Ik steek liever tijd in het zoeken naar een oplossing (als ik de vraag snap natuurlijk) dan in teksten inkloppen omdat er geen voorbeeld is.
Gegevens terug laten komen in een document is heel erg simpel: gebruik REF velden om te verwijzen naar andere velden (mits die een bladwijzernaam hebben) of naar DocVariables (veel flexibeler).
Maar dan nog: ik snap niet wat je wilt.

bedankt voor jullie reacties, forumleden

met jullie hulp en internet, ben ik verder gegaan met zoeken naar de juiste oplossing
ik heb hierbij inmiddels een iets andere invalshoek gekozen
ik wil de in te vullen gegevens in excel invoeren, en in verschillende word bestanden terug laten komen (koppelen)

hierbij heb ik gekozen voor afdruk samenvoegen,
echter hierbij loop ik tegen het probleem aan dat ik per regel niet de juiste informatie uit excel terug krijg

het opvragen van gegevens opdrachtgever gaat goed, maar bij de overige contacten gaat het mis.
hier worden consequent de gegevens van de opdrachtgever ingevuld ipv. bv. de juiste gegevens van de aannemer of politie enz.
hoe los ik dit op?

verder:
per project wil ik alle documenten van de server copieren naar een andere map op het netwerk
hoe kan ik in de word doc. toch de koppeling behouden met het (ook verplaatste) excel doc?

tekst en uitleg meegestuurde bijlagen:
excel bestand met adersgegevens
word bestand met gevraagde gegevens (in 2e kolom komen de antwoorden terug uit excel, 3e kolom de juiste antwoorden)
ter verduidelijking zie meegestuurde bijlagen

hoor graag jullie reactie
gr
Toin

Bijlagen

Het resultaat wat je hebt is volkomen logisch; ik vermoed dat je de wizard nooit hebt afgemaakt, want dan had je gezien dat voor elk record in je document een nieuwe brief was aangemaakt, met bij elke brief de bijbehorende gegevens uit het volgende record. Je kunt namelijk geen 'volgend record' invoegen in een samenvoegdocument, maar hooguit één veld. En afhankelijk van de hoeveelheid records krijg je een aantal brieven. Met dus de gegevens uit één record (lees: één rij in excel).
Hooguit kun je proberen een samenvoeging te maken op basis van de optie <Adreslijst>. Dan worden alle records uit een bestand wél in één lijst gezet. Maar dat werkt alleen in een tabel, niet in de layout die jij voor ogen hebt.

Beste forumleden

na wat zoekwerk en jullie hulp

heb ik opnieuw een andere invalshoek gekozen, nl.:
een standaard sjabloon met hierin variabele gegevens, welke uit andere bestanden gehaald worden dmv. invoegen bestand
echter, dit is leuk, maar hierbij moet ik voor iedere variabele tekst een apart bestand invoegen (bv. bestand project gegevens voor de projectgegevens, gegevens persoon 1 voor persoon 1 ed)

is dus niet helemaal wat ik wil
is het mogelijk om alle variabele gegevens in één word (of excel) bestand te zetten en hiermee koppelingen te maken met het sjabloon?

is er iemand die mij verder op weg kan/wil helpen

gr
Toin

Variabele teksten kun je opnemen in Autotext fragmenten of Snelonderdelen. Dan kun je ze makkelijk oproepen. Maar wellicht is een voorzetformulier waarin je alle variabelen aanbiedt via keuzelijsten o.i.d. te overwegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan