• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kolommen naar kolom op ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennert91

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Dag,

ik zit dus al enkele dagen met het volgende probleem: ik heb een dus 3 werkbladen.
In de eerste twee werkbladen staan telkens in de eerste kolom enkele woorden (paard, muis...).

Ik zou nu graag deze woorden (soort van) kopiëren naar het derde werkblad, en wel zo dat ze netjes onder elkaar komen.

Ik ben van plan veel werkbladen aan te maken, zodat een VBA-code mij het handigst leek.
Ik zit (voorlopig) aan dit stukje code:

Code:
Sub test()
a = Sheets.Count
b = a - 1

For i = 1 To b
    Sheets("Blad" & i).Cells(1, 3) = akeer

For j = 1 To akeer
        MsgBox (Sheets("Blad" & i).Cells(j, 1))
        Sheets("Blad3").Cells(j, 1).Value = Sheets("Blad" & i).Cells(j, 1).Value
        Next j
Next i
MsgBox ("Alles gekopieerd.")
End Sub

Maar op het einde zie ik dus niets verschijn op blad 3. Hiervan zou ik af willen zijn, de rest lukt (waarschijnlijk) zelf wel.

Dank bij voorbaat
Lennert

Code:
Sub test()
[COLOR="Red"][B]a = Sheets.Count
b = a - 1[/B][/COLOR]

For i = 1 To b
    Sheets("Blad" & i).Cells(1, 3) = akeer

For j = 1 To akeer
        MsgBox (Sheets("Blad" & i).Cells(j, 1))
        Sheets("Blad3").Cells(j, 1).Value = Sheets("Blad" & i).Cells(j, 1).Value
        Next j
Next i
MsgBox ("Alles gekopieerd.")
End Sub
Het rode gedeelte is de boosdoener.
Je telt het aantal werkbladen maar het laatste werkblad wordt nooit gevuld omdat B het aantal werkbladen is - 1.
De -1 bij B heb je niet nodig maar B is uberhaupt niet nodig.
Je kunt gewoon gebruik maken van de Sheets.Count

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dag,

allereerst bedankt om te reageren op mijn vraag maar volgens mij heb ik ze niet goed uitgelegd. Of misschien begrijp ik u niet goed:rolleyes:.
Het is namelijk de bedoeling dat ik dus een groot aantal werkbladen invul, en dus altijd de eerste kolom. Deze gegevens moeten daarna steeds op het laatste werkblad gekopieerd worden, ook in de eerste kolom en dit onder elkaar.

Dus bv.:
"Blad1" "Blad2" "Blad3" … "Laatste werkblad"
A A A A
paard ezel parkiet paard
muis vis mus muis
rat vogel rat
ezel
vis
vogel
parkiet
mus

Vandaar dat ik dus die " -1 " er in zette, zodat ik die lus met "For..." de gegevens uit zoveel werkbladen liet komen...

Dank bij voorbaat,
Lennert

Code:
Sub kopie()
  For Each sh In Sheets
    If sh.Name <> "Blad3" Then c0 = c0 & Join(Application.Transpose(sh.UsedRange.Columns(1)), vbCr) & vbCr
  Next
  Sheets("Blad3").Cells(1, 1).Resize(UBound(Split(c0, vbCr)) + 1) = Application.Transpose(Split(c0, vbCr))
End Sub

Dank je wel snb,
de code zal ik wel proberen te snappen adhv internet!

Allen bedankt!

Mvg,
Lennert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan