Gegevens kopiëren van tabel A naar tabel B

• Onderwerp starter Onderwerp starter RojP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het "buitengewone leven" zoekt nog steeds naar oplossingen...:d

Het is dus de zoektocht naar de juiste formulering voor 'n SQL-formulering waarin een alias of variabele voor een bepaald veld gebruikt wordt. Deze alias wordt bij controle wel als het bedoelde veld herkent, maar de formulering krijgt toch de mededeling: bevat een syntaxis-fout. Ik krijg op deze foutmelding geen vat. Soms, na het aanbrengen van een verandering, wel een nieuwe foutmelding zoals bijvoorbeeld: verwacht instructie-einde.

Laatst bewerkt:
Ja, het blijft druk.... Ik probeer er overigens wel naar te kijken, maar het is nogal lastig om een oplossing te vinden, omdat de voorbeeld data eigenlijk niet geschikt zijn; alle records vallen binnen een tijdsbestek van 6 dagen in februari, dus dan wordt het erg lastig om saldi over te zetten naar een volgende maand. En de manier waarop de db is opgezet is ook niet helemaal zoals ik het gewend ben te doen, dat helpt ook niet :).
Overigens ben ik van mening dat je tabel grootboek niet nodig is; je kunt die hele tabel met een query maken. Maar ja, dat kan ik pas testen met goede data.

Ik begrijp niet dat er geen algemene regel bestaat voor de onderhavige kwestie: ik gebruik een alias (veld1) voor het veld H1...H12 van een tabel (in mijn geval tblGrootboek). Aanwijzingen die Microsoft hierover zou hebben, werden door mij nog niet gevonden. Wel over UPDATE etc., maar bij het overnemen van die aanwijzing heeft VBA daar, gelet op de niet aflatende vermaning dat de formulering niet klopt, op een voor mij mysterieuze grond bezwaar tegen. Enfin.
Gezien jouw opmerking in die richting neem ik aan dat een iets uitgebreidere "februari" (of H2) welkom zou zijn?

Geen tblGrootboek, maar wel een query (qryGrootboek)? Als dat ook een oplossing is, waarom niet? Blijft over de kwestie van het saldo! En controle van de juiste of nieuwe rekening. (Een nieuwe rekening wordt wel geadministreerd in tblRekeningen en wordt vervolgens gebruikt in tblBoekingen, maar bij de afhandeling via tbl- c.q. qryGrootboek moet e.e.a. eerst afgewezen worden (bij een foute rekening) of toegevoegd (bij een nieuwe rekening) .

Overigens, Octafish, ik ben niet ongeduldig. Helpmij mailde me dat ik moest aangeven of de vraag was opgelost, omdat er veertien dagen geen activiteit meer werd gemeten. Van mij krijg je alle ruimte en tijd.

Groet, RojP

Hoe zou er een QUERY Grootboek uitzien met de volgende gegevens uit tblRekeningen en tblBoekingen: Rekeningummer, Rekeningnaam, Jaar, Totaal, jan t/m dec, waarbij er een cumulatief saldo mogelijk is. D.w.z. jan, feb (= jan+feb), maart (= feb+ maart),april (=maart+april)...etc.
Suggesties?

We zijn drie maanden verder en het heeft er alle schijn van dat het opgeworpen probleem (nog) geen oplossing kent. Ook al lukt het mij niet om een oplossing te bedenken, zo kan ik toch niet geloven dat er geen werkbare vba-formulering te fabriceren is die een alias als een bestaande veldwaarde herkent en dezelfde bewerkingen toestaat als bij het originele veld. Hetzelfde geldt voor de gevraagde formules/oplossingen/handreikingen die elders in de communicatie vermeld staan.

Enig idee hoe nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan