• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens kopie van website omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Houwy

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Beste mensen,

senario: Ik kopieer een lijst van bestanden met namen en adressen en telefoonnummer van een website. Maar bij de ene staat wel een telefoonnummer bij de andere niet. Dus onregelmatig. Ik had daar graag een overzichtelijke tabel van gemaakt.

Voorbeeld website: http://schrijn-timmerwerken-aannemers.zoekeensop.be

Bekijk bijlage opgave & gevraagd resultaat.xlsx zie hier wat ik krijg door speciaal plakken en op het tweede tabblad wat ik wil bereiken.

Van zo'n website had ik graag een overzichtelijke tabel gehad met alle namen onder elkaar en alle adressen in een kolom daarnaast enzovoort... (Zie bijlage, voorbeeld , Blad 1 en 2)

Iemand die mij helpt zou mij ongelooflijk veel tijd besparen... Nu doe ik het door Copie-past... wat zeer lang duurt....

Bedankt allensinds voor de moeite!

Met vriendelijke groeten
Houwy

Zo sta je al een stuk verder, zie bestand.
Om de regio te bepalen zul je een tabel moeten samenstellen met alle postcodes en de bijbehorende regio, daarna Vlookup op basis van postcode.

Bijlagen

Amai

Wat heb je dat knap gedaan! Is dat veel werk met al die formules? Of is dit gewoon formule plaatsen bovenaan en naar beneden trekken?

Is dit makkelijk uit te leggen? Zoja, laat je maar gaan.

Dit was nu een lijst tot 500 cellen ofzo kan dit ook zo makkelijk met lijst van 50.000 cellen? zoja hoe? Bekijk bijlage West-Vlaanderen Opgave en Gevraagd.xlsx

Ongelooflijk bedankt!

Groeten

Houwy

Laatst bewerkt:
Zelf proberen oplossen

Hey,

Ik heb een poging gedaan het zelf op te lossen maar geraak er verder niet aan uit!

Ik heb jou formules gekopieerd en doorgetrokken? Maar dat lukt zo simpel niet zeker?

Bedankt voor de hulp!!!

Goede avond nog

Mvg

Houwy

De formules zijn inderdaad zo opgesteld dat je ze bovenaan inbrengt en vervolgens naar beneden trekt.
In dit geval: eerst de formules in de hulpkolommen (gele en blauwe achtergrond) op Blad1 invullen en naar beneden trekken.
Vervolgens de formules op Blad2 bovenaan invullen en naar beneden trekken. Gezien de omvang van de gegevens kan Excel hier eventueel vastlopen, probeer het per keer met duizend rijen.
Edit: bestand te groot...

Laatst bewerkt:
Bestand te groot?

Ik heb proberen lege cellen te wissen zodat het bestand misschien kleiner wordt. Maar hij heeft aan dat het bestand te groot is. Wat doe ik daaraan? (kan excel dit niet aan dan, zoveel gegevens?)

Als ik het doe zoals jij zegt "formules doortrekken geraakt hij maar tot rij 48. Rij 49 staat wel een formule maar geen gegevens...

Groeten

Houwy

UPDATE: Zie bijlage je hoeft alleen Blad 1 te voorzien van je wonderformules dan zie je dat je op Blad 2 niet verder kan van A86 Bekijk bijlage West-Vlaanderen ZIT VAST AAN 86.xlsx Valt dit op te lossen?

BEDANKT!

Laatst bewerkt:
Kun je niet beter kontakt opnemen met die website en vragen of je tegen betaling van hun gegevens gebruik mag maken ?

Kan... maar had het liever zo opgelost gezien. Je hoeft niet altijd de makkelijke weg te kiezen toch? :)

Bekijk je het nog even, waarom hij vast loopt op 86?

Bedankt!

@ Houwy,
In alle soortgelijke formules:
Code:
=IFERROR(INDEX('Gegevens van website'!$A$3:$A$[COLOR="#FF0000"]29748[/COLOR];MATCH(ROWS($1:1);'Gegevens van website'!$B$3:[COLOR="#FF0000"]$B$29748[/COLOR];0)-2);"")
moet je het bereik aanpassen aan het aantal rijen gegevens, zie rode getallen.
Pas ook volgende formules in de hulpkolommen aan:
In B3 van tabblad Gegevens van website
Code:
=IF(ISNUMBER(LEFT(A3;4)*1);B2+1;B2)
In C3 van tabblad Gegevens van website
Code:
=B3+((LEFT($A3;2)="F:")*0,1)+((LEFT($A3;2)="M:")*0,2)+((LEFT($A3;2)="E:")*0,3)+((LEFT($A3;2)="I:")*0,4)

Bedankt!

WHER,

Wat ben jij ontzettend bedankt!

Heb ze nu ook ontdubbeld, maar is er een mogelijkheid om die gegevens tabel die ik nu heb bereikt met die formules gewoon te kopieren naar en nieuw excel bestand zonder die formules?

Nog MAAL bedankt!

Ik denk dat je dit bedoelt:
Copy >>PasteSpecial >> kiezen voor "Values"

Ik ben zwaar onder de indruk van Excel! Bedankt voor de hulp en ik begin je formule door te hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan