• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens kopieren met opmaak blok en doornummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

peer27

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Geachte forumleden,

In bijgaand bestand is een blok opgemaakt wat door middel van de knop wordt gekopieerd. Het probleem is dat het me niet lukt om het blok elke keer onder het laatste blok in te voegen en om de nummering en de ruimtenummering op te laten lopen.

Wie kan mij hiermee helpen,

Peer

Bijlagen

blokcopy is klaar

Het kopiëren van het blok heb ik voor je gemaakt. De verhoging van de cijfers nog niet. Zoek anders zelf eens op dit forum. Er staan ongetwijfeld topics hoe je automatisch een cijfer kunt laten verhogen. Ik ga er zelf ook nog wel mee aan de slag, maar dat kan even duren.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Het kopiëren van het blok heb ik voor je gemaakt. De verhoging van de cijfers nog niet. Zoek anders zelf eens op dit forum. Er staan ongetwijfeld topics hoe je automatisch een cijfer kunt laten verhogen. Ik ga er zelf ook nog wel mee aan de slag, maar dat kan even duren.

Panoramix,

ik heb zojuist getest, PERFECT:thumb:,

ik ga hier alvast mee aan de slag, had dit nodig om op diverse sjablonen toe te passen en ben dus zeer geholpen.

Nogmaals dank.

Peer

Code:
Sub blokkopie()
  Range("A3:T10").Copy Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(3)
  Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(-10).Resize(10, 8).Replace "1", "8"
End Sub

panoramix,

verzoekje?:o, is het mogelijk bij de regels te omschrijven wat die regel exact doet in VBA.
Ik probeer namelijk e.e.a. te verwerken in andere opzetjes maar loop tegen problemen aan.
meeste kom ik wel uit echter als ik bijvoorbeeld het blok meer regels geef dan overschrijf ik na 3-4 keer blok invoegen de regels onder aan het werkblad.
hoe komt dat?

BVD

Peer

Code:
Sub blokkopie()
  Range("A3:T10").Copy Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(3)
  Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(-10).Resize(10, 8).Replace "1", "8"
End Sub

beste snb,

dank voor jouw bijdrage, doet niet helemaal wat mijn bedoeling was, uitleg niet helemaal duidelijk.
in bijgaand bestand beter weergegeven lijkt me.

dank alvast voor jouw input.

peer:thumb:

Ik heb verder gewerkt met de code van DCWDPT , iets eraf gedaan en iets erbij gedaan en het begint erop te trekken . Let wel op dat je in het begin de waarde in cel A4 op 0 hebt staan de rest heb ik ook aangepast ="RUIMTE"&A4 zo krijg je in de cel(len) H3 - H11 enz telkens je RUIMTE + het juiste getal . Verder zal je zien dat het begin blok ook oplopend zal meegenummerd worden .
Bij deze mijn bijdrage als leerling (excel en vba )

Bijlagen

Als een zonnetje met:

Code:
Sub blokkopie()
  With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
    .CurrentRegion.Resize(16, 20).Copy .Offset(3)
  End With
  With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).CurrentRegion.Resize(, 20)
    .Rows(1).Replace .Cells(2, 1), .Cells(2, 1) + 1, xlPart
    .Cells(2, 1) = .Cells(2, 1) + 1
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Vermijd Select en Activate in je code

Code:
    [A3:T10].Copy
    [A4].Value = 1 + [A4].Value
    [A50000].End(xlUp).Offset(3, 0).Insert xlDown
    [A1].ClearContents

Mvg

Rudi

Als een zonnetje met:

Code:
Sub blokkopie()
  With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
    .CurrentRegion.Resize(16, 20).Copy .Offset(3)
  End With
  With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).CurrentRegion.Resize(, 20)
    .Rows(1).Replace .Cells(2, 1), .Cells(2, 1) + 1, xlPart
   [COLOR="Red"] .Cells(2, 1) = .Cells(2, 1) + 1[/COLOR]
  End With
End Sub

Bij mij is het nog steeds regen:( op .Cells(2, 1) = .Cells(2, 1) + 1
@ Rudi , ik verdiep me eerst ik het zoeken van een oplossing voor de vraag " hier optellen " en ik wilde later deze avond mij verdiepen a.d.h.v. de code's van zaterdag / zondag , ik krijg het er voorlopig niet in om [...] te gebruiken .:confused:

Ik heb verder gewerkt met de code van DCWDPT , iets eraf gedaan en iets erbij gedaan en het begint erop te trekken . Let wel op dat je in het begin de waarde in cel A4 op 0 hebt staan de rest heb ik ook aangepast ="RUIMTE"&A4 zo krijg je in de cel(len) H3 - H11 enz telkens je RUIMTE + het juiste getal . Verder zal je zien dat het begin blok ook oplopend zal meegenummerd worden .
Bij deze mijn bijdrage als leerling (excel en vba )

geweldige oplosssing, echter ik blijf me afvragen hoe het komt als ik in het blok regels tussenvoeg, (en de range aanpas) ik de vervolgregels na een 5-6 keer kopieren overschrijf. Kun je mij uitleggen wat ik dien te wijzigen in de code.

thanx:thumb:
Peer

Wat heb ik gedaan rechtermuisknop op rij 8 " kopiëren daarna rechtermuisknop ( zelfde rij8 ) gekopieerde cellen invoegen en dan de range op T11 gezet wat uitkomt op 2 cellen onder je blok .
P.S. de code van Rudi Warme Bakkertje is ook goed:thumb: kort en krachtig

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan