Gegevens Kopieren via PartitionMagic 8.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

gochecks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Wie kan mij helpen,

Ik heb twee xp op mijn leptop, eentje werk niet meer, ik heb belangerijke gegevens daar op. Ik kan niet via veilige modus openen, ik krijg bluwe scherm met fout melding.

Wie kan me helpen aub. ik moet mijn gegevens redden daarom wil ik hem niet formateren.

Ik heb wel partitionmagic 8.0 maar kopieren plakken gaat niet lukken.

Groetjes

Da's dan toch heel simpel? Start de Windows die werkt en ga in de verkenner simpelweg naar de plaats waar die belangrijke gegevens staan en kopieer ze daar weg.

graar reactie

Was het maar zo makkelijk pasja,
als xpp niet werkt hoe moet ik dan kopieeren via verkenner?

ik heb twee xp op mijn leptop, eentje werkt goed maar daar heb ik niks. Ik moet via deze xp naar andere xp die niet meer werkt. maar ik weet die weg niet via partitionMagic.

Je zegt het zelf: de ene XP werkt goed. Dan heb je toch toegang tot de pc? Als je toegang hebt tot de pc kun je toch in de verkenner naar die andere partitie?

Let erop dat je vaak (zeg maar zo goed als altijd) eerst eigenaar moet worden, vooral van bestanden die ergens staan onder \Documents and Settings.

hier staat er wat over hoe je eigenaar kunt worden van bestanden en/of mappen.
Edit: Natuurlijk alleen toepassen op mappen waar je een "Toegang geweigerd" melding krijgt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
XP werkt niet meer

Dank je wel,
mijn XP werkt helemaal niet meer ook niet via veiligemodus als ik probeer met veilige modus, ik zie dat windows probeert te openen daarna krij ik een korte blouwe scherm daarnea wordt leptop afgesloten.

Even terug naar de basis.
Zoals je je vraag formuleert begrijp ik dat je :

- een dual boot machine hebt
- dat je dus kunt kiezen voor het starten van de laptop met de wél werkende Windows en het (proberen te) starten van de laptop met een niet werkende Windows.

Als dat zo is dan heb je dus óók toegang tot de vernaggelde Windows, maar het mag voor het kopieren van data niets uitmaken dat het OS op die partitie vernaggeld is. Data veiligstellen is niets anders dan kopiëren, waarbij de kwestie of het OS op die partitie overleden is, geen enkele rol mag spelen.

Waar maak ik de denkfout(en)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan