• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens koppelen aan tabel in een andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

evora

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2005
Ik ben bezig met een kleine database. De administratie van abonnementen.
In de sheet 1 (lijst) heb ik een lijst van de magazines. Op de namen van de lijst vul ik de nummer en datum in van de laatste exemplaar ontvangen.

Daarnaast heb ik vervolgens voor iedere magazine een apart sheet gemaakt waar een kaart met alles gegevens instaan.

Wat ik graag wil doen is dat de laatste nr en datum worden in de lijst ingevuld en deze automatische komen staan als tabel in de andere sheet.
Hoe kan ik een koppeling maken zodat de nr en datum steeds een lijn naar beneden komt staan?
In mijn voorbeeld wil ik graag dat de laatste gegevens in 2014 op sheet 1(lijst) B2 en C2 komen op sheet 2 (traditie) op A 15 en B 15 enzovoort ....
De nummer 2 van 2014 (ingevuld in B2 en C2) komen op A 16 en B 16....

Dank
Evora

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In bijgevoegd bestand zit code dat geactiveerd wordt als er een wijziging is in kolom C.
De code controleert op het bijbehorende werkblad of het nummer (in dit geval 4) als ingevoerd is om te voorkomen dat een nummer meerdere keren voorkomt.
Mocht een werkblad niet worden gevonden dan wordt de naam van het tijdschrift in het rood weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan