• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens koppelen in Excel aan de hand van 2 variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjorn89

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2011
Hoi ik heb even eenvraag over Excel.

Ik zal het even kort proberen uit te leggen.
Ik heb 2 tabbladen met personen erin, alleen in beide tabbladen staan andere gegevens over deze personen. Nu wil ik gegevens uit het tweede tabblad overzetten naar het eerste tabblad. Dit wil ik doen door te selecteren aan de hand van 2 variabelen, namelijk achternaam en voorletters. Hoe kan ik dit doen?

Met vriendelijke groet,

Björn

Heb je niet een voorbeeldje??
Werkt wat makkelijker.

mvg Peter

Hieronder een voorbeeld. Ik wil in het eerste tabblad de geboortedatum krijgen door te selecteren aan de hand van naam en voorletters, aangezien sommige achternamen vaker voorkomen.

Tabblad 1

Datum Naam Voorletters M/V Geboortedatum
08-12-2010 Aa A.A.A. M

Tabblad 2

Datum Naam Voorletters M/V Geboortedatum
Aa A.A.A. M 1-3-1962

Zo iets????

Heb je misschien niet al wat op "papier" staan?? Lay-out o. i.d. Ontdaan van gevoelige info.
Zo blijft het maar een beetje gokken.

mvg Peter

Bijlagen

Ja dit helpt me al een stuk, alleen tabblad 1 en tabblad 2 verschillen qua personen, zo staan er in tabblad 1 personen die in tabblad 2 niet staan en andersom. Als ik de formule van jou doortrek dan pakt hij nog niet de geboortedatum van allemaal. Hoe kan ik de formule zo maken dat dit wel lukt?

Hallo

Kijk eens of je hier mee uit de voeten kan.
Zorg wel dat er een datum bij geboortejaar is ingevuld (dus niet 1 cijfertje) en pas zonodig de celeigenschappen aan.

mvg Peter

Bijlagen

Ja dankjewel, dit helpt me zeker!
Kwam er zelf niet meer uit, dus hartstikke bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan